- Kształt: Pierscień O
- Średnica wewnętrzna [mm]: 18
- Średnica zewnętrzna [mm]: 22
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Grubość [mm]: 2
- Rodzaj połączenia: Opakowanie konturowe
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ELRING | 476.750 |
FA1 | 602.990.010 |
FA1 | 602.990.100 |
FEBI | 100998 |
FEBI | 100999 |
OPEL | 6 52 540 |
OPEL | 6 52 690 |
OPEL | 90528145 |
OPEL | 98 043 219 |
PAYEN | LA5120 |
PEUGE | 1103.J1 |
REINZ | 40-76041-20 |
TOPRAN | 207 050 |
ALFA ROMEO
|
CADILLAC
|
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
FIAT
|
JAGUAR
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LOTUS
|
OPEL
|
SAAB
|
SUZUKI
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pierścień uszczelniający korka spustowego oleju DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM028 | DR.MOTOR AUTOMOTIVE | 18,00 zł |
Pierścień uszczelniający korka spustowego oleju FEBI BILSTEIN 100998 | FEBI BILSTEIN | 2,00 zł |
Pierścień uszczelniający korka spustowego oleju FA1 602.990.010 | FA1 | 6,00 zł |
Pierścień uszczelniający korka spustowego oleju FA1 602.990.100 | FA1 | 39,00 zł |
Pierścień uszczelniający | KS TOOLS | 26,00 zł |
Pierścień uszczelniający korka spustowego oleju JP GROUP 1213850300 | JP GROUP | 2,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Miska olejowa silnika spalinowego to element bloku silnika, który pełni rolę zbiornika oleju. To w końcu tam ścieka olej przepompowany przez pompę oleju. Dla prawidłowego funkcjonowania tych elementów bardzo ważne jest, by połączenie miski olejowej z blokiem było szczelne. W tym celu stosuje się specjalną uszczelkę, która zapobiega wydostawaniu się oleju na zewnątrz jednostki napędowej.
Uszczelka miski olejowej to element osprzętu silnika, którego podstawowym zadaniem jest zapewnienie odpowiedniej szczelności pomiędzy silnikiem, a miską oleju, z której to olej jest zasysany przez pompę i tłoczony we wszystkie miejsca, które wymagają nieustannego smarowania. Rola uszczelki jest więc nieoceniona dla funkcjonowania bardzo wielu części w samochodzie a w szczególności silnika.
Nie ma sztywnych ram, kiedy należy wymienić uszczelkę miski oleju na nową. Uszczelka miski olejowej pracuje w bardzo zmiennych warunkach, dlatego z czasem ulega naturalnemu wyeksploatowaniu. Zużycie eksploatacyjne prowadzi do powstania pierwszych nieszczelności i co za tym idzie wycieków oleju. W takim przypadku kierowcy nie pozostaje nic innego jak wymiana uszczelki.
W celu wymiany uszczelki miski olejowej, konieczne jest opróżnienie układu z oleju silnikowego i zdemontowanie miski olejowej. Nie zawsze okazuje się to proste, dlatego wymianę uszczelki zaleca się powierzyć mechanikowi. Ponadto bardzo istotny jest odpowiedni moment dokręcenia śrub na misce oleju a to zrobi tylko fachowiec.
Uszczelka miski olejowej to niedroga w zakupie część samochodowa. Wymiana również nie należy do bardzo kosztownych, dlatego nie warto odwlekać wymiany w czasie.