- Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
- Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału: SL
- Rodzaj gwintu: Gwint lewoskrętny
- Średnica wewnętrzna [mm]: 89
- Średnica zewnętrzna [mm]: 105
- Szerokość [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 15049300 |
AJUSA | 15109000 |
CORTECO | 19035025B |
ELRING | 935.440 |
GEELY | 90311-89014 |
GLASER | P77551-01 |
LEXUS | 90311-89003 |
LEXUS | 90311-89007 |
TOYOT | 90311-89003 |
TOYOT | 90311-89005 |
TOYOT | 90311-89006 |
TOYOT | 90311-89007 |
TOYOT | 90311-89010 |
TOYOT | 90311-89013 |
TOYOT | 90311-89014 |
TOYOT | 90311-A0016 |
TOYOT | 90311-A0020 |
TOYOT | 90311-C0023 |
TOYOT | 90311-C0041 |
GEELY
|
LEXUS
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelniacze wału to drobne, owalne części będące jednymi z wielu elementów uszczelniających obecnych w silniku. Jednostka napędowa to najważniejszy podzespół samochodowy, napędzający ruch pojazdu. Zarówno sam silnik, jak i jego osprzęt, tworzą skomplikowane układy, które wymagają szczególnego zabezpieczenia. Wszelkie wycieki oleju mogą doprowadzić do zniszczenia silnika lub którejś z części osprzętu silnikowego.
Wał korbowy to element, który niejako kontroluje pracę silnika. Wpływa on na ruch tłoków, aktywując ruch obrotowy w miejsce posuwisto-zwrotnego. Niewątpliwie jest to jeden ze strategicznych podzespołów, gdyż jego prawidłowa praca jest niezbędna dla właściwego działania silnika. Dlatego też uszczelnienie wału ma kluczowe znaczenie. Zapewnia ono płynną pracę wału oraz zapobiega jego zniszczeniu spowodowanemu wyciekami.
Uszczelnienie wału korbowego stanowią pierścienie uszczelniające. Dzisiaj przeważają uszczelki wykonane z tworzyw sztucznych. Producenci preferują fluor i kauczuk, ze względu na właściwości tych materiałów, które predysponują je do pełnienia funkcji materiałów uszczelniających. Wykonane z połączenia fluoru i kauczuku uszczelki są po prostu szczelne. Ponadto, wykazują odporność na działanie oleju, który prowadzi do degradacji niektórych materiałów.
Każda, nawet najlepsza uszczelka może ulec uszkodzeniu. Polega ono najczęściej na pojawieniu się pęknięć, czyli po prostu nieszczelności. Uszkodzenie uszczelnienia wału może być spowodowane usterką lub zużyciem innego elementu. Jeżeli wał jest mocno wyrobiony, w konsekwencji często uszczelka przestaje właściwie wypełniać swoje zadanie.