Gulf Antifreeze XLL to nie zawierający krzemianów płyn chłodzący, na bazie glikolu monoetylenowego zawierający specjalne dodatki. Płyn Gulf Antifreeze XLL zawiera niezwykle silne inhibitory korozji co przyczynia się do wydłużenia żywotności chłodnicy, pompy i przewodów rurowych. Gulf Antifreeze XLL posiada wysoką temperaturę wrzenia, która zmniejsza zagrożenie przegrzania płynu chłodzącego. W ciągu gorącego lata lub w bardzo ciężkich warunkach roboczych, płyn chłodzący zapewnia nadzwyczajną ochronę. Gulf Antifreeze XLL wykazuje wysoką kompatybilność z uszczelnieniami: całkowitą kompatybilność z elastomerami wykorzystywanymi przez Europejskich konstruktorów. Doskonała stabilność w twardej wodzie występuje, z uwagi na to, że płyn Gulf Antifreeze XLL nie zawiera krzemianów ani innych soli mineralnych. Gulf Antifreeze XLL uniemożliwia tworzenie się narostów i osadów a także doskonale miesza się z innymi płynami chłodzącymi na bazie glikolu monoetylenoweg
Gulf Antifreeze XLL to najnowszej generacji nie zawierający krzemianów płyn chłodzący, który z uwagi na swoją wysoką jakość jest wykorzystywany jako pierwsze napełnienie przez ponad 75% producentów samochodów. Gulf Antifreeze XLL został opracowany specjalnie ze względu na zapotrzebowanie na w pełni organiczny płyn chłodzący, który może przetrwać cały okres trwałości użytkowej silnika. Przed użyciem, wymaga rozcieńczenia w zalecanych proporcjach.
Normy: ASTM D3306, ASTM D4985, ASTM D5345; ASTM D1384, MB 325.3, Ford WSS-M97B44-D, GM-Chevrolet/Saturn GM-Opel/Saab/Vauxhall GM 6277M-B040 1065, Hitachi, Isuzu, Jenbacher, John Deere JDMH5, Komatsu 07.892(2007), Liebherr MD1-36-130, MAN 324 Type SNF, Mazda MEZ MN 121 D, MAN B&W A/S MAN B&W AG D36 5600, MG-Rover, MTU MTL 5048, DAF 74001, Leyland Trucks DW03245403 Renault-Nissan RNUR 41-01-001/-S Type D, Suzuki, Jaguar-Ford WSS-M97B44-D, Mack 014 GS 17009 Volvo Construction/Trucks 128 6083/002, Wärtsilä 32-9011, Wärtsila New Sulzer Diesel TR 1508-10/94 Wärtsilä SACM Diesel DLP799861, Waukesha, Yanmar, VW TL-774D/F (G12+)