Dodaj opinię
ABARTH
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BENTLEY
|
BMW
|
BUICK
|
BYD
|
CADILLAC
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DODGE
|
DR
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEO
|
GMC
|
HONDA
|
HONGQI
|
HUMMER
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
ISUZU
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KIA
|
LADA
|
LAMBORGHINI
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
LTI
|
MAHINDRA
|
MASERATI
|
MAXUS
|
MAYBACH
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MERCURY
|
METROCAB
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
NISSAN
|
OLDSMOBILE
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
PUCH
|
RAM
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROLLS-ROYCE
|
ROVER
|
SAAB
|
SANTANA
|
SATURN
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SPYKER
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TATA
|
THINK
|
TOYOTA
|
TVR
|
UAZ
|
VAUXHALL
|
VOLVO
|
VW
|
ZAZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ chłodniczy to bardzo ważny system w każdym samochodzie. Odpowiada za utrzymanie optymalnej, prawidłowej temperatury silnika spalinowego podczas jego pracy. Zbyt zimna jednostka napędowa nie pracuje w pełni sprawnie, co da się zauważyć, gdy temperatura za oknem spada poniżej zera. Płyn chłodniczy to z kolei ciecz, która krąży w układzie chłodniczym i gwarantuje jego funkcjonalność. To także jeden z najważniejszych płynów w samochodzie.
Płyn chłodniczy składa się w zasadzie głównie z dwóch składników: glikolu oraz wody demineralizowanej. Ponadto znajdziemy tam niewielkie ilości dodatków chemicznych, zapobiegające np. procesom korozyjnym, pienieniu a także nadającym płynowi odpowiedni kolor. Współczesne płyny chłodnicze to preparaty uniwersalne, których można używać zarówno latem, jak i podczas mroźnej zimy.
Płyn musi być zawsze dostosowany do parametrów konkretnego samochodu. Nie ma potrzeby rozwodzić się na temat zasad stosowania odpowiednich rodzajów płynów w określonych samochodach. Wszelkie informacje względem stosowania płynu można znaleźć w instrukcji samochodu – jaki płyn chłodniczy oraz z jakim oznaczeniem.
Płyn chłodniczy należy regularnie wymieniać – i to jest najważniejsza zasada. Najlepiej stosować się do zaleceń producenta. Wymiana jest istotna, ponieważ po kilku latach płyn traci cechy antykorozyjne i przeciw kamieniowi kotłowemu.
Najprostszy sposób kontroli stanu płynu chłodniczego to wykorzystanie tak zwanego aerometru. Takie specjalistyczne urządzenie pokaże przy jakiej temperaturze płyn zamarznie a przy jakiej się zagotuje. Jeżeli parametry będą odbiegać od norm, warto zastanowić się nad wymianą płynu chłodniczego na nowy.
Przed zakupem nowego płynu chłodniczego warto upewnić się, że nie posiada on żadnych zanieczyszczeń. W najtańszych płynach, z reguły nieznanego pochodzenia, widoczne będą zanieczyszczenia zbierające się na dnie.
MOJE AUTO to polska marka kosmetyków samochodowych, akcesoriów oraz płynów chłodniczych funkcjonująca na rynku od ponad 15 lat. Linia kosmetyków MOJE AUTO została wprowadzona w 2004 roku to kompletny zestaw produktów przygotowany w oparciu o potrzeby polskich kierowców. W ofercie polskiej marki znajdują się m.in. specjalistyczne kosmetyki samochodowe, płyny do chłodnic samochodowych (Moje Auto Mobiler), ściereczki, akcesoria samochodowe (Moje Auto Virage) czy też zapachy samochodowe (Moje Auto Insenti). Oferta obejmuje dodatkowo środki do czyszczenia oraz pielęgnacji opon, preparaty do optymalnej konserwacji podwozia, kosmetyki do pielęgnacji tapicerki samochodowej oraz felg, preparaty czyszcząco-zabezpieczające do elementów plastikowych zewnętrznych i wewnętrznych, a także woski do karoserii czy też regeneratory jednostki napędowej. Od 2013 roku ambasadorem marki MOJE AUTO jest Kajetan Kajetanowicz, polski kierowca rajdowy, czterokrotny zwycięzca Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w latach 2010-2013 oraz trzykrotny triumfator Rajdowych Mistrzostw Europy 2015-2016-2017. W 2014 roku marka MOJE AUTO została uhonorowana brązowym godłem Konsumenckiego Lidera Jakości.