- Specyfikacja wg DOT: DOT 3
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Płyn hamulcowy | 7504 |
1 szt. | A.B.S. 7605 | 7605 |
1 szt. | A.B.S. 7606 | 7606 |
Dodaj opinię
ACURA
|
ALPINE
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUSTIN
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BUICK
|
CADILLAC
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DAEWOO
|
DAIHATSU
|
DODGE
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD AUSTRALIA
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEO
|
GMC
|
HONDA
|
HUMMER
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
ISUZU
|
IVECO
|
JEEP
|
KIA
|
LADA
|
LANCIA
|
LANDWIND (JMC)
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
MASERATI
|
MAZDA
|
MEGA
|
MG
|
MITSUBISHI
|
MOSKVICH
|
NISSAN
|
OLDSMOBILE
|
OLTCIT
|
OPEL
|
PIAGGIO
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SATURN
|
SEAT
|
SKODA
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TATA
|
TESLA
|
TOYOTA
|
VW
|
ZAZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.