Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.9901-5801.2 |
ATE | 3990158012 |
BENDIX | 151072B |
BOSCH | 0 204 032 339 |
BOSCH | 0 986 AB7 004 |
BOSCH | 0 986 AB8 977 |
BOSCH | 0 986 AB8 979 |
BOSCH | 1 987 479 004 |
BOSCH | 1 987 479 106 |
BOSCH | 1 987 479 112 |
BOSCH | 1 987 479 201 |
BOSCH | 1 987 479 206 |
BOSCH | 1987479004 |
BOSCH | 1987479106 |
BOSCH | 1987479112 |
BOSCH | 1987479201 |
BOSCH | 1987479206 |
BOSCH | 204032339 |
BOSCH | 986AB7004 |
BOSCH | 986AB8977 |
BOSCH | 986AB8979 |
BOSCH | F 002 H60 021 |
BOSCH | F 026 A04 075 |
BOSCH | F002H60021 |
BOSCH | F026A04075 |
CHRYS | MS-9971<s> |
CHRYS | MS9971s |
CITRO | NV B71 2430 |
CITRO | NVB712430 |
DAIML | DBL 7760.30 |
DAIML | DBL776030 |
DELPHI | SSB9412M |
FERODO | FBX050 |
FIAT | 9.55597 |
FIAT | 955597 |
FTE | DOT4-0.5LTR |
FTE | DOT405LTR |
HYUNDAI | MS 517-06 BF4 |
HYUNDAI | MS51706BF4 |
KIA | MS 517-06 BF4 |
KIA | MS51706BF4 |
MAN | FMVSS116 |
NISSA | NES M5055 4 |
NISSA | NESM50554 |
PEUGE | NV B71 2430 |
PEUGE | NVB712430 |
RENAU | CdG 41 02 001C |
RENAU | CdG4102001C |
TEXTAR | 95002400 |
TRW | PFB450 |
VW | TL766 - X |
VW | TL766X |
ABARTH
|
AC
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
APRILIA
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUSTIN-HEALEY
|
AUTO UNION
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BENELLI
|
BENTLEY
|
BMW
|
BOND
|
BORGWARD
|
BUELL
|
BUICK
|
CADILLAC
|
CAGIVA
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAELIM
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DE LOREAN
|
DE TOMASO
|
DERBI
|
DODGE
|
DR
|
DS
|
DUCATI
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEELY
|
GEO
|
GILERA
|
GMC
|
HARLEY-DAVIDSON
|
HONDA
|
HUMMER
|
HYOSUNG
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
INNOCENTI
|
ISUZU
|
ITALJET
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KAWASAKI
|
KIA
|
KTM
|
KYMCO
|
LADA
|
LAMBORGHINI
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LAVERDA MOTORCYCLES
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
LTI
|
MALAGUTI
|
MASERATI
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MERCURY
|
METROCAB
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
MOTO GUZZI
|
MZ
|
NISSAN
|
NSU
|
OLTCIT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PGO MOTORCYCLES
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RELIANT
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SACHS
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SPYKER
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
TATA
|
TESLA
|
THINK
|
TOYOTA
|
TRIUMPH
|
TVR
|
UAZ
|
VAUXHALL
|
VESPA
|
VOLVO
|
VW
|
WOLSELEY
|
YAMAHA
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
ZAZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
Eneos jest japońską marką koncernu JX Nippon Oil & Energy Corporation. To wywodzący się z Japonii, jeden z największych na świecie, koncern działający w sektorze naftowym i energetycznym. Eneos to oleje silnikowe o najwyższych parametrach, które z uwagi na swoją specyfikę wykorzystywane są na potrzeby samochodów startujących w rajdach samochodowych, gdzie wysoka prędkość i szczytowe osiągi są priorytetem. Doskonała wydajność możliwa jest dzięki bazie typu „W BASE” oraz technologii „ZP”.
Oleje poprawiają osiągi silnika oraz sprzyjają wydajności paliwa. Eneos zapobiega tarciu podzespołów, chroni filtry i katalizatory oraz gwarantuje czystość silnika wewnątrz, zapewniając tym samym jego długą żywotność. W Polsce marka ta nie jest jeszcze tak popularna, jednak jak wynika z badań w 75% japońskich kierowców wybiera te oleje silnikowe do swoich samochodów. To czołowy dostawca dla takich marek, jak Honda, Toyota czy Mitsubishi. Wszystkie produkty tej serii charakteryzuje wysoka jakość.