- Rodzaj mocowania: Łożysko gumowo-metalowe
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Średnica zewnętrzna [mm]: 36
- Średnica zewnętrzna [mm]: 50
- Wysokość [mm]: 34
- Ilość montowana w aucie: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 2231 6771 219 |
BMW | 2231 6799 331 |
BMW | 2371 1137 817 |
CAUTEX | 200933 |
FARE SA | 2573 |
FEBI | 06624 |
METALCAUCH | 04188 |
METZGER | 8050150 |
MEYLE | 300 237 1101 |
PLYOM | P200933 |
QUINTON HA | EM2576 |
RUV | 335015 |
SASIC | 9001413 |
STC | T404188 |
SWAG | 20 13 0026 |
TOPRAN | 500 286 |
VAICO | V20-1074-1 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Poduszka skrzyni biegów to element wyposażenia samochodu, który ma ogromny wpływ na komfort jazdy. Skrzynia biegów podczas pracy generuje silne drgania, które są przenoszone na nadwozie. Ażeby do tego nie dochodziło, niezbędna jest właściwa amortyzacja, którą zapewnia właśnie dobrej jakości poduszka skrzyni biegów. Ponadto, w pojazdach z manualnymi skrzyniami, poduszki ułatwiają nieco zmienianie biegów. Warto jednak zaznaczyć, że poduszka występuje zarówno przy manualnej, jak i przy automatycznej skrzyni biegów. Jest to element wykonany częściowo z gumy, jednak w większym obszarze z metalu.
Poduszki skrzyni biegów są częściami, które w czasie jazdy pracują niemal bez przerwy. Ze względu na specyfikę funkcji pełnionych przez te elementy, mogą one dość szybko ulegać zużyciu. Wybierając dobrej jakości poduszki skrzyni biegów, zwykle zapewniamy sobie brak awarii przez kilka lat, jednak w pewnym momencie może dojść do uszkodzenia któregoś elementu. Guma z czasem traci elastyczność, przez co nie amortyzuje już tak dobrze drgań generowanych przez pracę skrzyni biegów. Elementy metalowe narażone na tarcie po pewnym czasie również nie wyglądają tak dobrze i nie działają tak efektywnie jak na początku.
Zużycie poduszek skrzyni biegów zwykle można dość łatwo zauważyć. W czasie jazdy, zwłaszcza przy zmianie biegów, odczuwane są po prostu coraz mocniejsze drgania. Ponadto, w manualnych skrzyniach zmiana biegu może przebiegać mniej płynnie. Jeżeli poduszki są mocno wyeksploatowane, można również usłyszeć stukanie na biegu jałowym.
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.