- Średnica 2 [mm]: 20,6
- Rozmiar gwintu 1: M10x1
- Rozmiar gwintu 2: M12x1
- Ilość połączeń: 2
- Ograniczenia producenta: ATE
- Średnica 1 [mm]: 23,8
- Materiał: Aluminium
Dodaj opinię
(30.07.2015)
Opinia wystawiona dla Pompa hamulcowa TRW PMK497
(30.07.2015)
Opinia wystawiona dla Pompa hamulcowa TRW PML441
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 41086 |
APEC | MCY299 |
ATE | 03.2023-0982.3 |
ATE | 03.2023-0987.3 |
ATE | 3202309823 |
ATE | 3202309873 |
BENDIX | 132999B |
BMW | 1 160 616 |
BMW | 1 163 551 |
BMW | 1 163 711 |
BMW | 34 31 1 160 616 |
BMW | 34 31 1 163 551 |
BORG BECK | BBM4708 |
BORG BECK | BBM4714 |
BOSCH | 0 986 480 931 |
BOSCH | F 026 A01 743 |
BRAKE ENG | MC1032BE |
BREMBO | M06007 |
CAR | 5380 |
DELPHI | LM49921 |
FERODO | FHM1341 |
FERODO | FHM1449 |
FTE | H20870.0.1 |
HELLA | 8AM 355 500-791 |
JURID | 132999J |
LPR | 1061 |
MAPCO | 1750 |
METELLI | 050382 |
METZGER | 202382 |
MGA | MC2997 |
NK | 821525 |
PEX | 223360 |
QH BENELUX | BM30037 |
QUINTON HA | HF20140 |
TEXTAR | 33012500 |
TRISCAN | 813011120 |
TRUSTING | PF283 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.