- Tryb pracy: Mechaniczne
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 471000 B |
CITRO | 4565 42 |
FIAT | 9630499880 |
FIAT | 9630898080 |
FIAT | K9630499880 |
FIAT | K9630898080 |
PEUGE | 4565 42 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum SIDAT 89.116A2 | SIDAT | Brak ceny |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum HOFFER 8091006E | HOFFER | Brak ceny |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum MEAT & DORIA 91006 | MEAT & DORIA | 709,00 zł |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum HOFFER 8091006 | HOFFER | 897,00 zł |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum SIDAT 89.116 | SIDAT | Brak ceny |
Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM0762 | DR.MOTOR AUTOMOTIVE | 383,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa vacuum to inaczej pompa próżniowa, zwana również podciśnieniową. Jak nietrudno się domyślić, zadaniem tego urządzenia jest wytwarzanie podciśnienia. Obecnie pompy próżniowe montuje się w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, natomiast bardzo rzadko pojawiają się w autach benzynowych.
Silniki benzynowe są sterowane w zupełnie inny sposób niż silniki wysokoprężne. W przypadku tych pierwszych obrotami kieruje przepustnica, która odchyla się pod kątem odpowiadającym sile, z jaką wciskany jest pedał gazu. Ze względu na tego typu konstrukcję, podciśnienie zawsze utrzymuje się na dostatecznym poziomie. Inaczej jest w przypadku silników wysokoprężnych, w których obroty silnika są zależne od ilości przepływu paliwa. W przypadku takich konstrukcji pompa vacuum jest niezbędna.
Pompa próżniowa ma wiele zadań, do których należy między innymi wzmocnienie pracy hamulców. Konkretnie chodzi tutaj o wytworzenie różnicy ciśnień, dzięki której możliwe jest prawidłowe funkcjonowanie serwa hamulcowego. Ponadto, pompa podciśnieniowa wspiera sterowanie częściami osprzętu silnikowego. Jej praca jest zwykle niezbędna dla poprawnego działania turbosprężarki czy też zaworu EGR.
Awarie pompy próżniowej to najczęściej nieszczelności, będące konsekwencją wystąpienia korozji, czy też uszkodzenia mechanicznego. Ponadto, może dojść do uszkodzenia urządzenia wskutek niedostatecznego smarowania. W przypadku zaburzenia pracy pompy próżniowej wartość podciśnienia osiąga niepożądane parametry. Zauważalnymi objawami awarii są: niewydajna praca hamulców, zwiększenie spalania oraz spadek mocy silnika.