- Tryb pracy: Mechaniczne
- Wykonanie pompy wodnej: Dla napędu paskiem rozrządu
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | 252-345 |
AIRTEX | 9274R |
AISIN | WE-VW04 |
ASHIKA | 35-00-0915 |
ASHIKA | 35-00-0933 |
AUDI | 074 121 004 |
AUDI | 074 121 004A |
AUDI | 074 121 004V |
AUDI | 074 121 004X |
AUDI | 074 121 005M |
AUDI | 074 121 005MX |
AUDI | 074 121 005N |
AUDI | 074 121 005P |
AUDI | 076 121 005A |
AUDI | 076 121 005AX |
AUTEX | 120189 |
AUTOKIT | PA1002A |
AUTOMOTOR | PWP6619 |
BBR | 002-60-00162 |
BBR | 002-60-04403 |
BECKARNLEY | 131-2146 |
BECKARNLEY | 131-2300 |
BERTOLOTTI | WFP2297 |
BERTOLOTTI | WFP7360 |
BGA | CP13420 |
BGA | CP18548 |
BORG BECK | BWP1515 |
BOSCH | 96128 |
BUGATTI | PA8713 |
CAR | 332065 |
CAR | 332640 |
CARDONE | 5583614 |
CARQUEST | 51-2067 |
COMLINE | EWP215 |
CONTI | WP6027 |
DAYCO | DP164 |
DELPHI | WP1772 |
DELPHI | WP2242 |
DENCKERMAN | A310034P |
DOLZ | A178 |
FAI | WP6065 |
FAI | WP6408 |
FEBI | 02086 |
FEBI | 22206 |
FEBI | 22256 |
FEBI | 26429 |
FIRST LINE | FWP1515 |
FIRST LINE | FWP1710 |
FIRST LINE | FWP2082 |
FRECCIA | WP0293 |
FRECCIA | WP0299 |
FRIGAIR | HP10.303 |
FRIGAIR | HP11.213 |
GATES | WP0053 |
GEBA | 10320 |
GEBA | 5080 |
GGT | PA10738 |
GGT | PA12024 |
GK | 980108 |
GK | 980189 |
GK | 980551 |
GK | K980108B |
GK | K980189H |
GK | K980189I |
GMB | 180-2115 |
GNS | YH-AU109 |
GNS | YH-AU121 |
GNS | YH-SK112 |
GNS | YH-SK132 |
GNS | YH-V111 |
GNS | YH-V122 |
GNS | YH-VO105 |
GP | PA772/R |
GP | PA821/R |
GRAF | PA758 |
HELLA | 8MP 376 800-141 |
HELLA | 8MP376800141 |
HELLA | 8MP376800281 |
HEPU | P574 |
HUTCHINSON | WP0061V |
HUTCHINSON | WP148 |
IDROMEC | PA31022 |
INA | 538 0015 10 |
INA | 538 0045 10 |
INA | 538004510 |
INBRA | VW042 |
INBRA | VW042/1 |
JAPANPAR | PQ-0915 |
JAPANPAR | PQ-0933 |
JAPKO | 350915 |
JAPKO | 350933 |
KAMOKA | T0042 |
KEY PARTS | KCP1515 |
KLAXCAR | 42055z |
KLAXCAR | 42213z |
KOLBENSCHM | 50005555 |
LPR | WP0289 |
LUCAS | LDWP0593A |
LUCAS | LDWP0855 |
LUCAS | LWP0593A |
LUCAS | LWP0855 |
MAG | 352316171172 |
MAG | 352316171183 |
MAHLE | CP 18 000S |
MAPCO | 21801 |
MAXGEAR | 47-0057 |
METELLI | 24-0758 |
MEYLE | 113 012 0042/HD |
MEYLE | 113 220 0022 |
MEYLE | 1130120015 |
MEYLE | 1130120042 |
MEYLE | 1132200022 |
MEYLE | 513 220 0004 |
MEYLE | 5132200004 |
MGA | 758K1 |
MGA | W758 |
NK | 10847033 |
OMB | MB8713 |
OPENPARTS | WAP8325.00 |
OPTI | WP 1059 |
OPTIMAL | AQ-1057 |
OPTIMAL | AQ-1085 |
PIERBURG | 7.07152.44.0 |
PIERBURG | 707152440 |
PROCODIS F | PE3011 |
QUINTON HA | QCP3620HP |
RHIAG | WP1002 |
RHIAG | WP1002A |
RHIAG | WP1389 |
RHIAG | WP755P |
RIDEX | 1260W0011 |
RUV | 65426 |
RUV | 65467 |
SALER | PA1002 |
SALER | PA1002A |
SALER | PA1389 |
SALER | PA755P |
SASIC | 9001288 |
SEAT | 074 121 005MX |
SEAT | 076 121 005AX |
SIL | PA1002A |
SKF | VKPC 86619 |
SKODA | 074 121 005MX |
SKODA | 076 121 005AX |
STARLINE | VPSK112 |
SWAG | 30922206 |
SWAG | 30922256 |
SWAG | 32150005 |
SWAG | 55926429 |
TEMOT | 85-2970 |
TEMOT | 85-5805 |
TEMOT | 85-8215 |
THERMOTEC | D1A027TT |
THERMOTEC | D1W018TT |
TOPRAN | 101 575 |
TRISCAN | 8600 29025 |
TRISCAN | 860029025 |
TRW | FP2297 |
TRW | FP7360 |
TTC | 07.19.155 |
UNI | GWP1227 |
UNI | GWP2632 |
VAICO | V10-50041 |
VALEO | 506488 |
VALEO | 506920 |
VOLVO | 271768 |
VOLVO | 274155 |
VW | 074 121 004 |
VW | 074 121 004A |
VW | 074 121 004V |
VW | 074 121 004X |
VW | 074 121 005M |
VW | 074 121 005MX |
VW | 074 121 005N |
VW | 074 121 005P |
VW | 076 121 005A |
VW | 076 121 005AX |
AUDI
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.