- Tryb pracy: Elektryczny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 2010 |
AISIN | WE-BM29 |
ALANKO | 10545654 |
BGA | CP0916E |
BH SERVICE | 8MP 376 807-561 |
BMW | 11517521584 |
BMW | 11517545201 |
BMW | 11517546994 |
BMW | 11517586924 |
BMW | 11517586925 |
BMW | 11518635092 |
BORG BECK | BWP3015 |
BUGATTI | PA10375 |
CONTI | WPS3062 |
DAYCO | DEP1002 |
DOLZ | B245 |
FAI | WP6661E |
FAI | WP6725E |
FEBI | 47160 |
FIRST LINE | FWP3000 |
FIRST LINE | FWP3015 |
GATES | 41526E |
GEBA | 55025 |
GEBA | 55060 |
GK | 980527 |
GK | 980527-TH |
GMB | GEW-BM006 |
GRAF | PA1369 |
GRAF | PA1513 |
HBELPARTS | 65452023 |
HELLA | 8MP 376 807-561 |
HEPU | P481 |
HEPU | P481-TH |
INA | 538 0702 10 |
INA | 538 0736 10 |
METELLI | 24-1369 |
METELLI | 24-1513 |
METZGER | 4007001 |
METZGER | 4007042 |
MEYLE | 313 220 0017 |
MGA | PA1369 |
NISSENS | 831076 |
OMB | MB10375 |
OPTI | WP 1191 |
OPTIMAL | AQ-2241 |
PIERBURG | 7.02851.20.0 |
PIERBURG | 7.02851.20.8 |
QUINTON HA | QCP3674 |
QUINTON HA | QCP3928 |
RUV | 65060 |
SALER | PE1619 |
SASIC | 3606121 |
SKF | VKPA 88320 |
SNR | WPE005 |
SWAG | 20 94 7160 |
SWAG | 20 94 8425 |
TOPRAN | 502 248 |
TRISCAN | 8600 11028 |
TRISCAN | 860011028 |
VEMO | V20-16-0001 |
VEMO | V20-16-0003 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.