Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1908 |
AIRTEX | 1992 |
AUDI | 03L 121 011 |
AUDI | 03L 121 011 C |
AUDI | 03L 121 011 E |
AUDI | 03L 121 011 H |
AUDI | 03L 121 011 J |
AUDI | 03L 121 011 P |
BENDIX | 190040B |
BH SERVICE | 8MP 376 810-474 |
BLUEPRINT | ADV189104 |
BOSCH | 1 987 949 790 |
BUGATTI | PA10148 |
BUGATTI | PA10183 |
CONTI | V65435 |
CONTI | WP6072 |
DAYCO | DP206 |
DELPHI | WP2617 |
DOLZ | A222 |
DOLZ | A224 |
FEBI | 36048 |
FIRST LINE | FWP2223 |
FIRST LINE | FWP2274 |
FIRST LINE | KCP2223 |
GATES | WP0111 |
GK | 980286 |
GK | 980293 |
GRAF | PA1089 |
GRAF | PA1137 |
HELLA | 8MP 376 810-474 |
HEPU | P655 |
HEPU | P662 |
HUTCHINSON | WP0068V |
HUTCHINSON | WP68 |
INA | 538 0059 10 |
INA | 538 0060 10 |
JAPANPAR | PQ-0914 |
JAPANPAR | PQ-0935 |
KWP | 101089 |
KWP | 101137 |
LPR | WP0760 |
METELLI | 24-1089 |
METELLI | 24-1137 |
METZGER | WM-DP206-S |
MEYLE | 113 220 0019 |
MEYLE | MWP0165 |
NK | 10847047 |
OPTIMAL | AQ-2244 |
QUINTON HA | QCP3720 |
RUV | 65435 |
RUV | 65436 |
SASIC | 3606099 |
SEAT | 03L 121 011 C |
SEAT | 03L 121 011 E |
SEAT | 03L 121 011 H |
SEAT | 03L 121 011 J |
SEAT | 03L 121 011 P |
SIL | PA1455 |
SIL | PA1455A |
SIL | PA1538 |
SKF | VKPC 81269 |
SKODA | 03L 121 011 C |
SKODA | 03L 121 011 E |
SKODA | 03L 121 011 H |
SKODA | 03L 121 011 J |
SKODA | 03L 121 011 P |
SWAG | 30 93 6048 |
TOPRAN | 113 132 |
TRISCAN | 8600 29053 |
TTC | 07.19.255 |
VAICO | V10-50073 |
VAICO | V10-50073-1 |
VW | 03L 121 011 |
VW | 03L 121 011 C |
VW | 03L 121 011 E |
VW | 03L 121 011 H |
VW | 03L 121 011 J |
VW | 03L 121 011 P |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.