- Materiał wirnika pompy wody: Tworzywo sztuczne
- Materiał uszczelnienia: Guma
- Ciężar [kg]: 1,45
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z pierscieniem uszczelniającym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AWP1216 |
BORG BECK | BWP2418 |
BUGATTI | PA10411 |
CONTI | WP6135 |
DOLZ | F236 |
DT SPARE P | 13.42058 |
FAI | WP6719 |
FAST | FT57200 |
FEBI | 179556 |
FIRST LINE | FWP2418 |
FORD | 2 007 948 |
FORD | 2 193 687 |
FORD | 2 254 223 |
FORD | 2 541 084 |
FORDMOCO | GK3Q8501AA |
FORDMOCO | GK3Q8501AB |
FORDMOCO | GK3Q8501AC |
FORDMOCO | GK3Q8501AD |
GEBA | 10735 |
GGT | PA12988 |
GK | 980605 |
GNS | YH-F303 |
GRAF | PA1395 |
HEPU | P272 |
KWP | 101395 |
LUCAS | LAWP1247 |
LUCAS | LWP1247 |
MEC-DIESEL | 355070 |
MEC-DIESEL | 355070M |
METELLI | 24-1395 |
MGA | PA1395 |
NAPA | NWP1216 |
OPTIMAL | AQ-2524 |
QUINTON HA | QCP3977 |
RECOFICIAL | ROF236 |
RUV | 561709 |
SIL | PA1709 |
SKF | VKPC 84222 |
WILMINK | WG2216453 |
WILMINK | WG2261508 |
WILMINK | WG2308877 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.