- Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 2
- Tryb pracy: Hydrauliczny
- Ograniczenia producenta: ZF
- Średnica [mm]: 155
- Ilość żeber: 6
- Specyfikacje asortymentowa: Przykręcany
- Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów bez systemu poziomującego
Dodaj opinię
(10.01.2020)
Opinia wystawiona dla Przekładnia kierownicza URW 30-85007
Producent | Numery OEM |
---|
ELSTOCK | 15-0003 |
ERABENELUX | SP8024 |
SPIDAN | 53658 |
VAG | 48145155B |
VAG | 48145155C |
VAG | 7681955205 |
VAG | 7681955265 |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
URW to japońska marka części samochodowych, znana na całym świecie. Marka powstała w 1987 roku, jednak należy do przedsiębiorstwa ze zdecydowanie dłuższą historią. Matsui Universal Joint Corporation to przedsiębiorstwo działające w Japonii od ponad 70 lat. Od kilkudziesięciu lat jest obecne również w Europie i Ameryce. Firma produkuje rozmaite części samochodowe, głównie przeznaczone do pierwszego montażu w autach japońskich. Podzespoły przeznaczone na aftermarket są sprzedawane pod marką URW. Części samochodowe URW to przede wszystkim elementy układu kierowniczego oraz napędowego. Wysoko cenione są przekładnie kierownicze i pompy wspomagania URW. Fachowcy doceniają również wykonanie przegubów napędowych URW.
Producent części samochodowych URW słynie ze stosowania innowacyjnych rozwiązań. Jak przystało na japońską firmę, przedsiębiorstwo zautomatyzowało niemal cały proces produkcji. Dzięki temu produkcja części URW przebiega szybko, bezbłędnie i tanio. Części tej marki to głównie podzespoły dedykowane samochodom azjatyckim. Niemniej jednak w asortymencie można również znaleźć liczne części do samochodów europejskich, i pojedyncze do pojazdów amerykańskich. Firma posiada swoja główną siedzibę w Japonii, natomiast europejski oddział znajduje się w Holandii.