Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 03C127026C |
AUDI | 03C127026D |
AUDI | 03C127026E |
AUDI | 03C127026G |
AUDI | 03C127026J |
AUDI | 03C127026K |
AUDI | 03C127026L |
AUDI | 03C127026M |
AUDI | 03C127026N |
AUDI | 03C127026P |
AUDI | 03C127026Q |
AUDI | 03C127026R |
AUDI | 03C127026S |
DIPASPORT | HPP042N |
ET ENGINET | ED0051 |
FUELPARTS | FP9032 |
HITACHI | 133071 |
INTER | 38015 |
LUCCAV | FDB9510 |
MEATDORIA | 78511 |
METZGER | 2250144 |
PIERBURG | 7.06032.11.0 |
RIDEX | 3918H0060 |
SEAT | 03C127026C |
SEAT | 03C127026D |
SEAT | 03C127026E |
SEAT | 03C127026G |
SEAT | 03C127026J |
SEAT | 03C127026K |
SEAT | 03C127026L |
SEAT | 03C127026M |
SEAT | 03C127026N |
SEAT | 03C127026P |
SEAT | 03C127026Q |
SEAT | 03C127026R |
SEAT | 03C127026S |
SKODA | 03C127026C |
SKODA | 03C127026D |
SKODA | 03C127026E |
SKODA | 03C127026G |
SKODA | 03C127026J |
SKODA | 03C127026K |
SKODA | 03C127026L |
SKODA | 03C127026M |
SKODA | 03C127026N |
SKODA | 03C127026P |
SKODA | 03C127026Q |
SKODA | 03C127026R |
SKODA | 03C127026S |
TOPRAN | 630 652 |
VAG | 03C127026C |
VAG | 03C127026D |
VAG | 03C127026E |
VAG | 03C127026G |
VAG | 03C127026J |
VAG | 03C127026K |
VAG | 03C127026L |
VAG | 03C127026M |
VAG | 03C127026N |
VAG | 03C127026P |
VAG | 03C127026Q |
VAG | 03C127026R |
VAG | 03C127026S |
VEMO | V10-25-0013 |
VW | 03C127026C |
VW | 03C127026D |
VW | 03C127026E |
VW | 03C127026G |
VW | 03C127026J |
VW | 03C127026K |
VW | 03C127026L |
VW | 03C127026M |
VW | 03C127026N |
VW | 03C127026P |
VW | 03C127026Q |
VW | 03C127026R |
VW | 03C127026S |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wtryskowa, zwana również sekcyjną, to podzespół składający się z kilku współpracujących ze sobą elementów. Zadaniem całego układu jest pobranie paliwa oraz dostarczenie go do wtryskiwaczy w odpowiedniej ilości oraz pod właściwym ciśnieniem.
Zasysaniem paliwa zajmuje się pompa łopatkowa, która poprze przewody doprowadzające pobiera je, a następnie przekazuje dalej. Tłoczki, w które wyposażona jest pompa wtryskowa, to elementy robocze urządzenia, które nadają odpowiedniego ciśnienia paliwu, pompowanemu przez przewody wysokiego napięcia do wtryskiwaczy. Ważną funkcję pełni również zawór sterujący, który w przypadku nadmiaru paliwa odprowadza odpowiednią jego ilość.
Rozróżnia się dwa główne rodzaje pomp wtryskowych. Pierwszy typ to pompy rotacyjne. W tym przypadku tłoczki wykonują ruch wirujący. Natomiast w przypadku rzędowych pomp wtryskowych tłoczki ustawione są w rzędzie. Oba rodzaje pomp spotkać można w starszych typach pojazdów, głównie tych z silnikami wysokoprężnymi. W nowszych samochodach pompy stosowane są rzadko, głównie ze względu na nieprecyzyjność działania. W stosunku do innych rozwiązań technologicznych, zastosowanie pompy wiąże się z dużym zużyciem paliwa. Tym samym pojawiają się problemy z ekologicznością tego rozwiązania.
Niewątpliwie jednak pompa sekcyjna ma również swoje zalety. Przede wszystkim wymiana tego podzespołu jest stosunkowo tania i prosta. Największym zagrożeniem dla sprawności pompy jest natomiast jej zatkanie. Tempo zużycia elementu w dużej mierze zależy od jakości stosowanego paliwa.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.