- Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
- Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału: 22
- Średnica zewnętrzna [mm]: 84
Dodaj opinię
(25.08.2021)
Opinia wystawiona dla Przegub napędowy - kompletny SKF VKJA 8788
(19.02.2021)
SKF to marka, którą warto wybrać kupując części do swojego auta. Przegub napędowy pasuje idealnie. Cena nie najniższa, ale liczy sie jakość. Warto zainwestować w lepsze części i pojeździć dłużej. Polecam
Opinia wystawiona dla Przegub napędowy - kompletny SKF VKJA 8989
(30.01.2021)
W porządku, bardzo dobrze pracuje. Spełnia swoją rolę. Cieszę się, ze zdecydowałem się na akurat tego producenta, bo być może od innego przegub nie byłby taki dobry
Opinia wystawiona dla Przegub napędowy - kompletny SKF VKJA 5121
Producent | Numery OEM |
---|
CDX | 350 |
CIFAM | 617-008 |
DA SILVA | JR4039 |
EKG | 921451 |
GLO | 4039K |
GSP | 644004 |
LOEBRO | 301123 |
LOEBRO | 302227 |
METELLI | 16-1008 |
MULTIP | 14-236040 |
OPEL | 26019245 |
OPEL | 374013 |
OPEL | 374027 |
OPEL | 90095159 |
QUINTON HA | QVJ757 |
SPIDAN | 21451 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przegub napędowy to element półosi napędowej samochodu. Rola tego podzespołu sprowadza się do umożliwienia ruchu układu zawieszenia samochodowego w górę i dół oraz skręcania kół. Przeguby napędowe nazywa się także często przegubami homokinetycznymi.
Przeguby poddaje się dużym przeciążeniom podczas jazdy samochodem. Niestety każda ich awaria lub uszkodzenie mechaniczne z reguły prowadzi do zatrzymania samochodu i uniemożliwienia dalszej jazdy. Najważniejszy aspekt eksploatacyjnych tych auto części to kontrola stanu osłon gumowych przegubów.
Bardzo istotne jest w przypadku tych podzespołów odpowiednie smarowanie. Przeguby zostały zamknięte w szczelnych osłonach, wypełnionych smarem. Jeżeli braknie odpowiedniego smarowania (np. na skutek wypłukania smaru przez wodę), to dojdzie do bardzo szybkiego zużycia eksploatacyjnego tych części. Ponadto należy mieć na uwadze, że przeguby to części samochodowe bardzo podatne na procesy korozyjne.
Przedostanie się wody do przegubu i wypłukanie smaru prowadzi do zatarcia powierzchni roboczych tego elementu, powstania zbyt dużych luzów oraz korozji. Typowe objawy uszkodzenia tej części to stukanie podczas skręcania. Najbardziej niebezpieczna sytuacja to ewentualne zerwanie całego przegubu.
Jeżeli dojdzie do zerwania przegubu kierowcy nie pozostanie nic innego jak wymienić go na nowy wraz z nową osłoną gumową, opaskami mocującymi oraz smarem.
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.