Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 043087B |
BOSCH | K S00 000 804 |
BOSCH | K S00 000 805 |
BOSCH | K S01 000 774 |
BOSCH | K S01 000 775 |
BOSCH | K S01 001 457 |
BOSCH | K S01 002 318 |
CARDONE | 26G40166 |
CARDONE | 26G40177 |
CARDONE | 26G40202 |
CARDONE | 26G40228 |
CARDONE | 26G40388 |
CARDONE | 26G40420 |
DA SILVA | DA2268 |
DA SILVA | DA2381 |
DELCOREMY | DSR1483L |
DELCOREMY | DSR1484L |
DELCOREMY | DSR1485L |
DELCOREMY | DSR1486L |
DELCOREMY | DSR1527L |
DELCOREMY | DSR1535L |
DELCOREMY | DSR1537L |
DELCOREMY | DSR1538L |
DELCOREMY | DSR1544L |
DELCOREMY | DSR1547L |
DELCOREMY | DSR1575L |
DELCOREMY | DSR635L |
DELCOREMY | DSR698L |
DELCOREMY | DSR871L |
DEPA | A1054 |
DEPA | A1054R |
DEPA | A952 |
DEPA | A953 |
DEPA | A955 |
ERA | SR2698 |
ERA | SR2871 |
ERABENELUX | SR21069 |
ERABENELUX | SR22216 |
FEBI | 18864 |
GR | WW9014 |
LIZARTE | 01.96.2965 |
LIZARTE | 01.96.2970 |
LIZARTE | 01.96.2980 |
LIZARTE | 01.96.2981 |
LIZARTE | 01.96.3010 |
LIZARTE | 01.96.3015 |
LIZARTE | 01.96.3210 |
LIZARTE | 01.96.3211 |
LIZARTE | 01.96.3212 |
MAPCO | 29810 |
MAPCO | 29816 |
MAPCO | 29816/1 |
OPTIMAL | G10-196 |
OPTIMAL | G10198 |
QUINTON HA | QSRP516 |
QUINTON HA | QSRP721 |
REMY | DSR1483L |
REMY | DSR1519L |
REMY | DSR871L |
SASIC | 7006138 |
SASIC | 7006142 |
SASIC | 7006144 |
SASIC | 7006149 |
SPIDAN | 0051844 |
SWAG | 30 91 8864 |
TRISCAN | 851029409 |
TRISCAN | 851029411 |
TRISCAN | 851029412 |
TRW | JRP212 |
TRW | JRP225 |
TRW | JRP646 |
TRW | JRP656 |
TTV | TSR698L |
TTV | TSR871L |
Test_Bosch | 7830.955.127-40 |
Test_Bosch | 7830.985.115-40 |
Test_Bosch | 7830.985.118-40 |
Test_Bosch | 7830.985.131-40 |
Test_Bosch | 7830.985.132-40 |
Test_Bosch | 8001937 |
UBD | 40014 |
UBD | 40252 |
VAG | 191422065M |
VAG | 1H1422051AD |
VAG | 1H1422051C |
VAG | 1H1422051K |
VAG | 1H1422055 |
VAG | 1H1422055A |
VAG | 1H1422055C |
VAG | 1H1422061 |
VAG | 1H1422061A |
VAG | 1H1422061AX |
VAG | 1H1422061C |
VAG | 1H1422061E |
VAG | 1H1422061F |
VAG | 1HM422055D |
VAG | 357422061FX |
VAG | 3A1422055F |
VAG | 3A1422061 |
VAG | 3A1422061F |
VAG | 3A1422061FX |
VAG | 6K0422061C |
VAG | 6K1422061A |
VAG | 6K1422061AX |
VAG | 6K1422061C |
VAG | 6K1422061CX |
VAG | 6K1422062AX |
VAICO | V10-2300 |
VW | 191 422 065 M |
VW | 191422065M |
VW | 1H1 422 051 C |
VW | 1H1 422 055 |
VW | 1H1 422 055 A |
VW | 1H1 422 055 C |
VW | 1H1 422 061 |
VW | 1H1 422 061 A |
VW | 1H1 422 061 AX |
VW | 1H1 422 061 C |
VW | 1H1 422 061 E |
VW | 1H1 422 061 F |
VW | 1H1422051AD |
VW | 1H1422051K |
VW | 1HM 422 055 D |
VW | 357422061FX |
VW | 3A1 422 055 F |
VW | 3A1 422 061 FX |
VW | 3A1422061 |
VW | 3A1422061F |
VW | 6K0 422 061 C |
VW | 6K1 422 061 A |
VW | 6K1 422 061 AX |
VW | 6K1 422 061 C |
VW | 6K1 422 061 CX |
VW | 6K1 422 062 AX |
ZF PARTS | 2817 801 |
ZF PARTS | 2818 601 |
ZF PARTS | 2843 801 |
ZF PARTS | 2844 301 |
ZF PARTS | 2860 801 |
ZF PARTS | 2863 301 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.