Dodaj opinię
(06.08.2022)
Opinia wystawiona dla Przepływomierz masowy powietrza HITACHI 2505029
(10.09.2021)
Opinia wystawiona dla Przepływomierz masowy powietrza HITACHI 2505030
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 12008082 |
AUTLOG | LM1014 |
BBT | AMS901 |
BMW | 13621432356 |
BMW | 1432356 |
BREMI | 30012 |
BSG | BSG15837005 |
DELPHI | AF1018512B1 |
DIPASPORT | FLOW075AN |
DIPASPORT | FLOW075N |
DIPASPORT | FLOW098AN |
DIPASPORT | FLOW098N |
ELTA AUTOM | EE4006 |
ELTA AUTOM | XAM4007 |
ESEN SKV | 07SKV117 |
ESEN SKV | 07SKV118 |
FEBI | 36713 |
FISPA | 38635 |
FISPA | 38635A2 |
GEBE | 950381 |
HC-CARGO | 181952 |
HELLA | 8ET009142021 |
HOFFER | 7516033 |
HOFFER | 7516033E |
HYUNDAI | 2816437100 |
INTERMOTOR | 19464M |
INTERMOTOR | EAM218M |
INTERMOTOR | LMF267 |
INTERMOTOR | MAFS150M |
JOHNS | LMM2008073 |
JPG | 1493900100 |
KAVO PARTS | EAS3002 |
KRAFT AUTO | 1842580 |
LUCAS | FDM954 |
MAG | 213719607010 |
MAPCO | 42664 |
MAXGEAR | 510004 |
MEATDORIA | 86033 |
MEATDORIA | 860331 |
MEATDORIA | 86033E |
METZGER | 0890371 |
MOBILETRON | MAB039 |
MOTAQUIP | LVMA321 |
NGK | 97106 |
NGK | EPBMWN3A001H |
OSSCA | 02247 |
PIERBURG | 707759090 |
QF | QF00T00625 |
QF | QF86A00061 |
QUINTON HA | QF86A00061 |
SIDAT | 38635 |
SIDAT | 38635A2 |
STELLOX | 6106057SX |
STELLOX | 6106232SX |
SWAG | 20936713 |
TOPRAN | 501502 |
TRISCAN | 881211003 |
TTC | 0814005 |
VALEO | 253746 |
VDO | 5WK96050Z |
VEMO | V20720001 |
VEMO | V207200011 |
WAI | MAF10185T |
WALKER | 2451120 |
WE PARTS | 330870053 |
WE PARTS | 330870054 |
WILMINK | WG1014078 |
WILMINK | WG1032895 |
WILMINK | WG1153955 |
WILMINK | WG1428083 |
WILMINK | WG1498069 |
WILMINK | WG1725639 |
WILMINK | WG1784816 |
WILMINK | WG1791667 |
BMW
|
HYUNDAI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przepływomierz masowy powietrza to jeden z istotnych elementów pomiarowych, mieszczących się w silniku. Przypomina niewielką puszkę z sitkiem, przez co pozornie może się wydawać mało istotną częścią. Zadanie przepływomierza masowego powietrza jest jednak bardzo ważne, gdyż jest nim pomiar ilości powietrza wtłaczanego do silnika. W ten sposób określane są proporcje paliwa i tlenu w komorze, które są zmienne w czasie, zależąc choćby od ciśnienia, czy też zmian temperatury. Niewłaściwe proporcje, których wartości przekraczają przyjęte normy, są sygnałem zagrożenia, wymagającym interwencji.
Niewłaściwa praca przepływomierza masowego powietrza niesie za sobą duże zagrożenie, gdyż powstaje ryzyko że proporcje paliwa i powietrza w komorach silnika są niewłaściwe. W takiej sytuacji jednostka napędowa przestaje pracować prawidłowo oraz staje się szczególnie narażona na uszkodzenia. Najczęściej występującym problemem jest zanieczyszczenie przepływomierza. Gromadzący się kurz, pył czy piasek mogą stworzyć zator, przez który urządzenie nie będzie w stanie dokonywać trafnych pomiarów. Zdarzają się również uszkodzenia mechaniczne, choć te nie należą do zbyt częstych. Jak w przypadku każdego elementu metalowego, trzeba również uważać na korozję. Awaria przepływomierza masowego powietrza może także dotyczyć elektryki. Problem ze stykiem złączy to najpowszechniejszy problem tego rodzaju.
Wymiany przepływomierza należy dokonywać tak często, jak wskazuje producent oraz zawsze wtedy, gdy wymaga tego jego nie najlepszy stan techniczny. Średnia żywotność przepływomierzy to 100-120 tys. kilometrów, wskazane są jednak regularne przeglądy określające choćby to, czy urządzenie nie jest zbytnio zanieczyszczone.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.