- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Długość [mm]: 267
- Gwint wewnętrzny [mm]: M10x1
- Gwint zewn. [mm]: M10x1
- Ilość montowana w aucie: 2
Dodaj opinię
(04.01.2023)
Opinia wystawiona dla Przewód hamulcowy elastyczny MEYLE 014 042 0018 (Oś przednia)
(05.02.2015)
Opinia wystawiona dla Przewód hamulcowy elastyczny MEYLE 100 611 0040 (Oś tylna)
(21.10.2014)
Opinia wystawiona dla Przewód hamulcowy elastyczny MEYLE 100 611 0047 (Oś tylna)
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | SL 5681 |
ATE | 24.5123-0240.3 |
ATE | 330759 |
BOSCH | 1 987 476 950 |
CF GOMMA | 512195 |
CORTECO | 19031170 |
DELPHI | LH6403 |
FEBI | 36483 |
FERODO | FHY3166 |
FIRST LINE | FBH7093 |
FTE | 245.427E.1 |
GIRLING | 9002523 |
HELLA | 8AH 355 463-191 |
KAGER | 38-1022 |
KAWE | 512195 |
MERCE | 220 420 01 48 |
MERCE | A 220 420 01 48 |
METZGER | 4114084 |
PEX | 37.027 |
QH BENELUX | BH10923 |
SWAG | 10 93 6483 |
TEXTAR | 40000 0186 0 1 |
TEXTAR | 40018600 |
TOPRAN | 408 261 |
TRISCAN | 8150 23200 |
TRW | PHB523 |
VAICO | V30-4106 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Elastyczne przewody hamulcowe to przewody gumowe transportujące płyn hamulcowy. Są one rozciągnięte na całej długości samochodu, w jego dolnej części, dostarczając płyn hamulcowy do zacisków na poszczególnych kołach. Tym samym bez wątpienia można stwierdzić, że przewody hamulcowe elastyczne są niezbędne, aby hamowanie było w ogóle możliwe.
Podstawowym materiałem, z którego skonstruowane są przewody elastyczne, jest rozciągliwa guma. Niemniej jednak wskaźnik rozciągliwości nie powinien być zbyt duży, aby zapewnić odpowiednio wysokie ciśnienie przepływu płynu hamulcowego. Oczywiście guma musi być również odporna na działanie płynu pod względem oddziaływań chemicznych. Elastyczny, gumowy rdzeń każdego przewodu opleciony jest tkaniną. Ponadto, niektóre przewody elastyczne posiadają obudowę metalową, której zadaniem jest uchronienie konstrukcji przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Przewody hamulcowe elastyczne łączą ruchome elementy układu hamulcowego, umożliwiając ich płynne ruchy. Zachowanie elastyczności układu skraca czas zatrzymania pojazdu. Warto wspomnieć, że obok elastycznych przewodów hamulcowych występują również modele sztywne. Są one w całości wykonane z elementów metalowych, i jak nie trudno się domyślić, nie ulegają rozciąganiu. Przewody sztywne łączą nieruchome części układu.
Gumowe przewody hamulcowe ulegają awariom, głównie wskutek intensywnej eksploatacji. Im większe obciążenia, tym szybciej pojawiają się pęknięcia. Może również dojść do rozciągnięcia materiału. Podstawowym objawem wystąpienia nieprawidłowości jest zmniejszenie efektywności hamowania. Warto pamiętać, że nawet jeśli objawy się nie pojawią, zaleca się wymianę elastycznych przewodów hamulcowych najpóźniej po przejechaniu 100 tys. km.
Meyle to niezależny producent części samochodowych do niemal wszystkich układów. Trudno wskazać flagowe produkty marki, za sprawą bogactwa oferty i równomiernej staranności podczas produkcji każdego podzespołu. Niewątpliwie wśród fachowców wysoko cenione są układy hamulcowe Meyle, a także elementy układu kierowniczego i zawieszenia.
W ofercie firmy Meyle klient znajdzie również szeroki wybór filtrów samochodowych, a także elementów gumowych, czujników elektrycznych, tłumików czy też systemów chłodzenia. Przedsiębiorstwo dysponuje ponad 24 tysiącami referencji, co dowodzi, że oferta rzeczywiście jest niezwykle bogata. Meyle to firma produkcyjna która zajmuje się również produkcją części samochodowych, co czyni ją kompleksowym przedsiębiorstwem motoryzacyjnym. Projektowanie oraz produkcja w rękach jednej firmy przekłada się na jakość produktów, która zdaniem firmy, jak i klientów, zasługuje na docenienie.
Meyle to marka, która różnicuje ofertę poprzez kryterium jakości produktów, nie ukrywając tego przed klientami. Dlatego też w asortymencie firmy Meyle pojawiają się tanie części zamienne, jak i produkty z wyższych kategorii cenowych. Tańsze produkty wykonywane są na wzór podzespołów oryginalnych, natomiast drogie części to ich udoskonalone wersje. Meyle dysponuje własnymi laboratoriami badawczymi, w których inżynierowie nieustannie analizują części montowane przez producentów samochodowych, aby następnie znaleźć sposób na ich ulepszenie. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Meyle również jest dostawcą części samochodowych do pierwszego montażu.