Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AD | 201908 |
ASHIKA | 132-08-813 |
BLUEPRINT | ADK81615 |
BORGW BERU | ZEF 1636 |
BOSCH | 0 986 357 263 |
BRECAV | 25.515 |
DELCOREMY | DRL914 |
EPS | 1499013 |
ERA | 883021 |
EUROCABLE | EC7474 |
FACET | 4.7013 |
FAE | 85806 |
FIAT | 71742424 |
FIAT | 71742425 |
HAVAM | 1.501.434 |
INTERMOTOR | 76267 |
INTERMOTOR | OEK273 |
INTERMOTOR | OES1226 |
ITN | 31-IK-407 |
JANMOR | JP098 |
JANMOR | JP126 |
JANMOR | JPE098 |
JANMOR | JPE123 |
JANMOR | JPE126 |
JAPANPAR | IC-813 |
JAPANPAR | IC-821 |
JAPKO | 132813 |
KAGER | 64-0506 |
KAVO PARTS | ICK-8509 |
KW | 358 013 |
LUCAS | LUC7313 |
MAG | 941318111313 |
MDR | MPC-9813 |
MDR | MPC-9821 |
NGK | 1801 |
NIPPARTS | J5388019 |
NPS | S580I13 |
QUINTON HA | XC1471 |
SOLIDAUTO | S235014 |
SUBAR | 33705-86G00 |
SUZUK | 33705-51G20 |
SUZUK | 33705-51G20-000 |
SUZUK | 33705-80G00-000 |
SUZUK | 33705-86G00 |
SUZUK | 33705-86G00-000 |
SUZUK | 33730-86G00 |
SUZUK | 33730-86G00-000 |
SUZUK | 33740-86G00-000 |
TESLA | T994B |
TRISCAN | 8860 69004 |
VALEO | 346685 |
FIAT
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przewody zapłonowe odpowiadają za przekazywanie prądu z cewki zapłonowej bezpośrednio na świece. To typowy element eksploatacyjny samochodu, niestety dosyć podatny na różnego rodzaju awarie.
Największa trwałość cechuje oryginalne przewody zapłonowe, wykorzystane podczas pierwszego montażu fabrycznego w samochodzie. Takie przewody wytrzymują przebiegi nawet do 200 tys. kilometrów, oczywiście pod warunkiem, że nie dojdzie do ich uszkodzenia mechanicznego lub termicznego.
Producenci zamiennych przewodów zapłonowych zalecają, by wymieniać je mniej więcej co 40 – 60 tys. km przebiegu. Proces eksploatacji samochodu sprawia bowiem, że dochodzi do utleniania styków przewodów. Powoduje to znaczny wzrost oporności i może tym samym doprowadzić do uszkodzenia cewki zapłonowej. Ponadto eksploatacji ulega także izolacja przewodów, która zmaga się z wysokimi temperaturami, zabrudzeniami oraz oparami paliwa.
Do typowych objawów zużytych lub uszkodzonych przewodów zapłonowych należy zaliczyć m.in. nierówną pracę silnika, falowanie obrotów oraz przygasanie silnika na biegu jałowym. Niekiedy da się także zauważyć delikatnie szarpanie podczas jazdy. Odwlekanie wymiany przewodów zapłonowych jest bardzo niebezpieczne i może doprowadzić nawet do wypadania zapłonów lub uszkodzenia katalizatora.
Przewodów zapłonowych oczywiście się nie naprawia. W razie ich awarii lub uszkodzenia należy kupić nowy komplet przewodów i po prostu je wymienić. Wymianę zaleca się przeprowadzić w profesjonalnym warsztacie samochodowym, by nie doszło do np. uszkodzenia podzespołów będących w pobliżu. Ponadto nie zapominajcie, że wraz z przewodami zaleca się także wymianę świec zapłonowych.
Herth+Buss Jakoparts - to niemiecka firma z wieloletnią tradycją, która powstała w 1925 roku jako Herth+Buss. Pierwszą specjalizacją przedsiębiorstwa był wyrób komponentów układów zapłonowych. Z czasem firma przebranżowiła się stawiając na produkcję szerokiej gamy części zamiennych dla wielu samochodowych marek.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował nową linią produktów, które opatrzono marką Jakoparts. Powstałe pod tym brandem części przeznaczone są dla samochodów produkcji japońskiej i koreańskiej.
O ofercie ponad 14 000 części!
Obecnie ofertę przedsiębiorstwa stanowi ponad 14 000 różnego rodzaju komponentów, które odpowiadają praktycznie wszystkich potrzebą branży motoryzacyjnej. W bogatym asortymencie Herth+Buss Jakoparts znajdziemy:
Każdy komponent, który wychodzi spod skrzydeł Herth+Buss Jakoparts cechuje się najwyższym standardem wykonania. Dzięki temu części samochodowe tego niemieckiego producenta są trwałe i wydajne.
Warto nadmienić, iż produkcja każdego elementu oparta jest o obowiązujące w branży motoryzacyjnej normy, dzięki temu dopasowują się one do najnowszych modeli pojazdów.