- Średnica [mm]: 66,00
- Szerokość [mm]: 34,50
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 128117 |
AJUSA | 75491923 |
AJUSA | 75515868 |
AUGRO | 51217099 |
AUTOKIT | 03089 |
CITRO | 0000128117 |
CITRO | 128117 |
CITRO | 75491923 |
CITRO | 75515868 |
DAYCO | APV2007 |
FEBI | 05337 |
FEBI | 5337 |
FIAT | 5491923 |
INA | 531004610 |
INA | F3746702 |
INA | F374672 |
IPD | 140511 |
KLOTZ | S511 |
LEMFO | 1740101 |
LORETT | TOA3374 |
PEUGE | 0000128117 |
PEUGE | 128117 |
PEUGE | 75491923 |
PEUGE | 75515868 |
QUINTON HA | QTT237 |
QUINTON HA | QTT690 |
RUV | 56615 |
SNR | GA35862 |
SPIDAN | 0067615 |
SWAG | 200300 |
SWAG | 70030023 |
SWAG | 99030018 |
TRIPLEFIVE | 02110406615P |
TRIPLEFIVE | 03089 |
TRIPLEFIVE | 3405451 |
TRIPLEFIVE | 374357 |
TRIPLEFIVE | MBI20500 |
TRIPLEFIVE | PBT8040 |
TRIPLEFIVE | RKT1094 |
TRIPLEFIVE | TP22409 |
TRIPLEFIVE | Y1007 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Malo to włoska firma, znana również pod nazwą Akron-Malo. Przedsiębiorstwo powstało w 1947 roku, jako działalność jednoosobowa. Niewielka firma, działająca w zasadzie tylko na terenie Mediolanu, szybko się rozrosła, z czasem stając się jednym z największych dystrybutorów w branży.
Malo to dystrybutor części samochodowych. Początkowo ofertę stanowiły jedynie elementy gumowe i gumowo-metalowe. Do dzisiaj są to największe kategorie produktowe, w których znaleźć można między innymi elementy konstrukcyjne pojazdów, jak również wszelkie osłony i części amortyzujące. Nie brakuje też uszczelek i wszelkich innych części niezbędnych w nowoczesnych pojazdach osobowych i ciężarowych, w tym pasków napędowych. Dostępne są również inne części samochodowe Malo, a mianowicie elementy układu hamulcowego i napędowego, sprężyny gazowe czy przekładnie silnikowe i kołowe.
Malo to przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem. Od dziesiątek lat firma jest jednym z lokalnych liderów rynku. Przedsiębiorstwo stale poszerza i udoskonala swoją ofertę. Przekłada się to na rosnącą popularność marki również poza Włochami. Części samochodowe Malo są coraz wyżej cenione przez kierowców europejskich z różnych części kontynentu.