- Szerokość [mm]: 26
- Średnica zewnętrzna [mm]: 85
- Wysokość [mm]: 35,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 00 005 751 15 |
CITRO | 5751.15 |
CITRO | 5751.38 |
CITRO | 96 074 514 |
CITRO | 96 278 607 |
DAYCO | APV2012 |
FEBI | 04733 |
FIAT | 9607451480 |
FIAT | 9627860780 |
FLENNOR | FS22991 |
GATES | T36059 |
GKN | 66904 |
INA | 531 0097 10 |
INA | F-121208.4 |
INA | F-123000 |
IPD | 14-0521 |
IRB | IR-9931 |
KLOTZ | S521 |
LUK | 531009710 |
MB/ADL | M5258 |
OPTI | 251SR |
PEUGE | 5751.15 |
PEUGE | 5751.38 |
PEUGE | 96 074 514 |
PEUGE | 96 278 607 |
QUINTON HA | QTT236 |
RUV | 55904 |
RUV | 56612 |
SKF | VKM 33002 |
SNR | GA359.70 |
SPIDAN | 66904 |
SWAG | 99 03 0042 |
TIMKEN | TKR 9931 |
CITROËN
|
FIAT
|
LADA
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.