- Średnica [mm]: 70
- Szerokość [mm]: 23
Dodaj opinię
(26.01.2021)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego SKF VKM 61014
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego SKF VKM 36030
(22.04.2016)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego SKF VKM 66008
Producent | Numery OEM |
---|
ABA AUTOMO | YM150727? |
AKRON-MALÒ | 1570036 |
AUTEX | 641503 |
AUTOKIT | 03.80596 |
BLUEPRINT | ADJ1396503 |
BMW | 11 28 2 243 592 |
BMW | 11 28 2 244 754 |
BTA | E2B5024BTA |
BUGATTI | BTOA3032 |
DAYCO | APV2091 |
FEBI | 10760 |
FLENNOR | FS99121 |
GATES | T36161 |
HUTCHINSON | T0047 |
INA | 531 0727 10 |
INA | 532 0059 10 |
INA | F-123780 |
INA | F-552155 |
INA | F-553343 |
IPD | 14-0498 |
LANDROVER | STC 2128 |
LEMFO | 27047 01 |
LORETT | TOA3032 |
LUCAS | LA0272 |
MAPCO | 23658 |
METALCAUCH | 49362 |
OPEL | 13 40 539 |
OPEL | 13 40 543 |
OPEL | 90509273 |
OPEL | 90511627 |
OPTIMAL | 0-N1304 |
QUINTON HA | QTA1017 |
REPKIT | RKT2312 |
RUV | 55024 |
SALER | T4285 |
SASIC | 1626054 |
SNR | GA350.29 |
STELLOX | 03-40627-SX |
SWAG | 20 03 0011 |
TRISCAN | 8641 102009 |
TTC | 08.19.116 |
VAUXH | 13 40 539 |
VAUXH | 13 40 543 |
VAUXH | 90509273 |
VAUXH | 90511627 |
BMW
|
OPEL
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Rolka kierunkowa, prowadząca paska klinowego zębatego BUGATTI BTOA3032 | BUGATTI | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego FLENNOR FS99121 | FLENNOR | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego IPD 14-0498 | IPD | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego LUCAS LA0272 | LUCAS | Brak ceny |
Rolka kierunkowa, prowadząca paska klinowego zębatego LUCAS LA0276 | LUCAS | Brak ceny |
Rolka kierunkowa, prowadząca paska klinowego zębatego BREDA LORETT TOA3053 | BREDA LORETT | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.