- Szerokość [mm]: 31
- Średnica zewnętrzna [mm]: 92
- Powierzchnia: Gładki
- Materiał: Blacha stalowa
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABA AUTOMO | YM750571 |
AKRON-MALÒ | 1570181 |
ASHIKA | 129-0S-S03 |
AUTEX | 641585 |
AUTLOG | RT1823 |
AUTOKIT | 03.719 |
AUTOTEAM | A03760 |
BBR | 001-30-12820 |
BSG | BSG 60-615-025 |
BTA | E2M0015BTA |
BUGATTI | BTOA3088 |
CALIBER | 00869 |
DAYCO | APV2074 |
FEBI | 17430 |
FENOX | R14117 |
HUTCHINSON | T0610 |
INA | 531 0571 10 |
IPD | 14-0580 |
ITN | 03-BT-3088CR |
JAPANPAR | RP-S03 |
JAPKO | 129S03 |
JPG | 1318300900 |
KM INTERNA | FI9400 |
KRAFT AUTO | 1221121 |
LASO | 20030114 |
LORETT | CR 3088 |
LORETT | TOA3088 |
LPR | AA10297 |
LUCAS | LA0324 |
LUCAS_ENGI | LA0324 |
LYNXAUTO | PB-5353 |
MDR | MAT-4S03 |
MERCE | 119 200 14 70 |
MERCE | A119 200 14 70 |
OPTI | 414UR |
OPTIMAL | 0-N2141 |
OSSCA | 32855 |
PATRON | PT52125 |
PEMEBLA | JAPRP-S03 |
QH BENELUX | QTA1234 |
QUINTON HA | QTA1234 |
REPKIT | RKT1732 |
RPK | RPK009829 |
RPK | RPK681343 |
RUV | 55141 |
SIL | T3709 |
SK | SK008719 |
SK | SK680233 |
SNR | GA351.37 |
SPIDAN | 66141 |
STARMANN | OS-3252 |
SWAG | 10 03 0012 |
TREVI | TA1076 |
TREVI | TA1323 |
TRIALLI | CM 5345 |
TTC | 02.19.096 |
URO PARTS | 1192001470 |
VAICO | V30-2327 |
WILMINK | WG1252419 |
WILMINK | WG1307395 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.