- Długość [mm]: 2700
- Ciężar [kg]: 6,040
- Litera rozpoznawcza: 68
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez czężci do montażu
- Gwarancja: 3 lata gwarancji
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASSO | 28.9003 |
BOSAL | 516-151 |
DINEX | 53797 |
ERNST | 391467 |
EUROFLO | EXMZ6090 |
FA1 | MD000651 |
FAURECIA | ME50062 |
FONOS | 08212 |
GT EXHAUST | GMZ458 |
KLARIUS | 150419 |
KLARIUS | MZ458W |
MERCE | 9014901321 |
MERCE | 9014904221 |
MTS | 01.70078 |
QUINTON HA | 150419 |
QUINTON HA | MZ458W |
VENEPORTE | ME50062 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rura wydechowa to ostatnia, wylotowa część układu wydechowego. Jej zadaniem jest bezpieczne odprowadzenie spalin z układu na zewnątrz. Zwykle rura wydechowa składa się z dwóch odcinków, pomiędzy którymi znajduje się tłumik. Zadaniem tłumika jest rzecz jasna przede wszystkim ograniczenie hałasu towarzyszącego wydychaniu powietrza z układu.
Każda część układu wydechowego jest narażona na uszkodzenia, ze względu na wyjątkowo trudne warunki pracy. Wysoka temperatura, częste jej wahania, wilgoć oraz ciągły kontakt z zanieczyszczeniami skracają żywotność poszczególnych części układu wydechowego. Dlatego też elementy te muszą być zawsze wykonywane z najbardziej wytrzymałych materiałów. Rura wydechowa to konstrukcja metalowa, najczęściej stalowa. Wzmocniona stal gwarantuje odporność na działanie niebezpiecznych czynników chemicznych, a także dobrze znosi wysokie temperatury. Specjalna powłoka cynkowa przeciwdziała natomiast powstawaniu korozji. Ponadto, wytrzymała stal zapobiega uszkodzeniom mechanicznym, na które rura wydechowa jest wyjątkowo narażona ze względu na zewnętrzne ulokowanie tej części układu.
Pomimo wykorzystania najlepszych materiałów, bardzo prawdopodobne, że prędzej czy później rura wydechowa ulegnie uszkodzeniu. Może dojść do jej pęknięcia lub stopienia którejś części rury. Spośród wymienionych powyżej czynników do uszkodzenia rury najczęściej prowadzi wysoka temperatura. W pierwszym odcinku rury wydechowej spaliny mogą osiągać temperaturę nawet ponad 300 stopni Celsjusza. Dalej spada ona do około 200 stopni, co jednak nadal jest bardzo wysoką wartością. Ponadto, zagrożeniem dla sprawnego odprowadzania spalin przez rurę wydechową są same zanieczyszczenia, które mogą zatykać przepływ.
Walker to amerykański producent części samochodowych. Firma należy dzisiaj do międzynarodowej korporacji motoryzacyjnej z amerykańskimi korzeniami – Tenneco. Części samochodowe Walker to przede wszystkim elementy układu paliwowego i wydechowego, a także tłumiki. Wśród najpopularniejszych autoczęści Walker należy wymienić sondy lambda i katalizatory.
Początkowo marka Walker kojarzona była głównie z produkcją tłumików Z czasem oferta zaczęła być rozbudowywana. Znalazły się w niej rozmaite czujniki, na czele ze wspomnianą sondą lambda. Jednak w asortymencie znajdują się również czujniki temperatury czy ciśnienia. Ponadto, obecnie firma Walker jest znanym producentem elektryki samochodowej. Od pewnego czasu przedsiębiorstwo przymierza się również do produkcji części mechanizmu silnika, wprowadzając do oferty wały korbowe i wałki rozrządu.
Marka Walker powstała już w 1916 roku, tak więc jej historia jest długa i bogata. Firma zasłynęła jako producent nowoczesnych tłumików. Dzisiaj tłumiki Walker również uchodzą za jedne z najbardziej innowacyjnych. Inżynierowie firmy Walker są również odpowiedzialni za stworzenie prototypu dzisiejszego katalizatora. Tym samym nie ma wątpliwości, że firma wniosła znaczny wkład w rozwój motoryzacji, przyspieszając rozwój technologiczny w tym obszarze. Dzisiaj producent posiada kilka oddziałów w Stanach Zjednoczonych, jednak obecny jest również na innych kontynentach. Części samochodowe Walker trafiają na pierwszy montaż do wielu producentów samochodowych, natomiast części zamienne Walker są obecne w krajach na całym świecie, na wszystkich kontynentach.