- Ograniczenia producenta: SANKYO
- Średnica [mm]: 20,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 51593X |
AISIN | CRT-020 |
ASHIKA | 85-02-200 |
BREMBO | E 83 010 |
FERODO | FHC6080 |
JAPANPAR | CY-200 |
JAPKO | 85200 |
LPR | 3504 |
NPS | T260A00 |
TECHN | 03020-0005 |
TOYOT | 31470-14020 |
TOYOT | 31470-14021 |
TOYOT | 31470-20190 |
TOYOT | 31470-20191 |
TRW | PJF112 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
AISIN to marka części zamiennych będąca najlepszym przykładem wysokiej jakości części samochodowych. Dzięki maksymalnie wydłużonej trwałości części AISIN mogą bez problemu wytrzymać założone przebiegi i nie ulegają przedwczesnym awariom. Ponadto, części te doskonale łączą się z fabrycznie zamontowanymi komponentami, dlatego można uzyskać precyzyjne, pierwotne wręcz dopasowanie.
W przypadku układu hamulcowego, zawsze należy korzystać z najwyższej jakości części zamiennych. Takie części samochodowe oferuje właśnie marka AISIN. W ofercie dostępny jest także szereg innych części – katalog podzielony jest na pięć działów – części układu napędowego, podzespoły układu hamulcowego i nadwozia, elementy karoserii samochodowej, części i podzespoły jednostki napędowej oraz elementy pełniące role informacyjne.
Zasadniczo każdy oferowany przez markę AISIN komponent został zaprojektowany tak, aby odpowiadać specyfikacjom poszczególnych marek i modeli pojazdów. Oferta dedykowana jest przede wszystkim samochodom osobowym produkcji europejskiej, ale w ofercie znajdziemy także części dedykowane samochodom dostawczym i ciężarowym.