- Średnica cylindra [mm]: 22,2
- Wymiar gwintu: 1xM12x1
- Materiał: Żeliwo
- Dla numeru artykułu: 9233
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 41073X |
ATE | 040074 |
ATE | 24251917023 |
ATE | 40074 |
BENDIX | 512092B |
BOSCH | 0986486551 |
BOSCH | 986486551 |
BRAKE ENG | WC1105BE |
BRAKE ENG | WC3622 |
BREMBO | E85007 |
CAR | 9233 |
CIFAM | 404050 |
DELPHI | LL80121 |
ECP | 137440068 |
FEBI | 34919 |
FRITECH | CZ052 |
FRITECH | CZ097 |
FTE | KN22069A1 |
GIRLING | 1104238 |
JPG | 1130501300 |
KAWE | S3622 |
LPR | 3622 |
LUK | 512001510 |
MAG | 360319030112 |
METELLI | 540050 |
NUOVA TECN | 9233 |
OPENPARTS | FSC402900 |
PAGID | 83041 |
PATRON | PBC3622 |
SACHS | 6283001033 |
SACHS | 6283600603 |
SAMKO | M16350 |
TEXTAR | 52007400 |
TOPRAN | 108387 |
TRUSTING | CZ052 |
TRUSTING | CZ097 |
TRW | PJD238 |
VALEO | 874749 |
VW | 8D0721257 |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Malo to włoska firma, znana również pod nazwą Akron-Malo. Przedsiębiorstwo powstało w 1947 roku, jako działalność jednoosobowa. Niewielka firma, działająca w zasadzie tylko na terenie Mediolanu, szybko się rozrosła, z czasem stając się jednym z największych dystrybutorów w branży.
Malo to dystrybutor części samochodowych. Początkowo ofertę stanowiły jedynie elementy gumowe i gumowo-metalowe. Do dzisiaj są to największe kategorie produktowe, w których znaleźć można między innymi elementy konstrukcyjne pojazdów, jak również wszelkie osłony i części amortyzujące. Nie brakuje też uszczelek i wszelkich innych części niezbędnych w nowoczesnych pojazdach osobowych i ciężarowych, w tym pasków napędowych. Dostępne są również inne części samochodowe Malo, a mianowicie elementy układu hamulcowego i napędowego, sprężyny gazowe czy przekładnie silnikowe i kołowe.
Malo to przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem. Od dziesiątek lat firma jest jednym z lokalnych liderów rynku. Przedsiębiorstwo stale poszerza i udoskonala swoją ofertę. Przekłada się to na rosnącą popularność marki również poza Włochami. Części samochodowe Malo są coraz wyżej cenione przez kierowców europejskich z różnych części kontynentu.