- Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 20.64
- System hamulcowy: VALEO
- Materiał: Żeliwo
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Specyfikacje asortymentowa: Wcisnięty
- Ciężar [kg]: 0,21
- Ciężar [kg]: 0,58
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | F8F003ABE |
BLUEPRINT | ADBP360000 |
BORG BECK | BES228 |
BOSCH | 0 986 486 563 |
BRAKE ENG | WC1018BE |
BRAKE ENG | WC3225 |
BREMBO | E 23 010 |
BREMSI | SC0237 |
CAR | 9142 |
CIFAM | 404-060 |
DELPHI | LL80133 |
FEBI | 174871 |
FERODO | FHC6035 |
FIAT | 46541666 |
FIAT | 55196190 |
FRITECH | CZ069 |
FTE | 3101020 |
GIRLING | 1105175 |
GIRLING | 1105207 |
HAVAM | CS20038 |
JURID | 514304J |
KAWE | S3225 |
LANCIA | 46541666 |
LANCIA | 55196190 |
LPR | 3225 |
LPR | 3225P |
MAG | 360319030064 |
MAXGEAR | 46-0139 |
METELLI | 54-0060 |
MOTAQUIP | VSC120 |
NK | 842306 |
OPTIMAL | CL-0095 |
PATRON | PBC3225 |
PROTECHNIC | PRH5021 |
RAICAM | RCR40011 |
REMSA | C1720.09 |
ROADHOUS | 1720.09 |
SACHS | 6283 600 333 |
SACHS | 6283 654 006 |
STELLOX | 05-84156-SX |
SWAG | 33 10 2529 |
TRISCAN | 8130 15311 |
TRUSTING | CZ069 |
TRW | PJF175 |
TRW | PJF207 |
VALEO | 3101020 |
VALEO | 804745 |
VILLAR | 624.6442 |
WOKING | C1720.09 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.