- Średnica [mm]: 23,81
- Materiał: Żeliwo
- Rodzaj połączenia: Pudełko
- Długożć opakowania [cm]: 20,7
- Szerokość opakowania [cm]: 8
- Wysokość opakowania [cm]: 5,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.2523-1310.3 |
ATE | 040022 |
BENDIX | 512051B |
BENDIX | 651045 |
BENDIX | 9651040 |
BENDIX | 9651045 |
BOSCH | 0 986 486 535 |
BOSCH | 0986486535 |
BRAKE ENG | WC1109BE |
BREMBO | E 50 006 |
CIFAM | 404-017 |
DELPHI | LL41310 |
FEBI | 12268 |
FERODO | FHC6013 |
FTE | KN23015A1 |
FTE | KN2398B1 |
GIRLING | 1107110 |
JURID | 512051J |
LPR | 3701 |
MERCE | 2012900411 |
MERCE | 2012900511 |
MERCE | 2022900011 |
MERCE | 202290011 |
MERCE | A2012900411 |
MERCE | A2012900511 |
MERCE | A2022900011 |
METELLI | 54-0017 |
NK | 843307 |
QH BENELUX | 400 752 |
STOP | 512051S |
TEXTAR | 52010800 |
TRW | 32967537 |
TRW | PJK110 |
VILLAR | 6245242 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Ferodo ma długą historię innowacji technologicznych z zakresu motoryzacji i rozwoju procesów produkcyjnych. Teraz firma produkuje części samochodowe dla wiodących producentów aut na całym świecie. Ferodo jest nowatorską i zaufaną marką, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązania do systemów hamowania, osprzętu silnika spalinowego i uszczelnienia i układów sterowania.
Firma Ferodo obsługuje producentów samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, a także ciężkich pojazdów terenowych i samochodów sportowych, które wyposaża w wysokiej jakości oryginalne części, dedykowane na pierwszy montaż fabryczny.
Dzięki 17 centrom technologicznym na całym świecie, przedsiębiorstwo Ferodo z powodzeniem wprowadza przełomowe osiągnięcia w dziedzinie motoryzacji. Co więcej, firma wprowadziła do branży tysiące patentów i nieustannie pracuje nad wprowadzaniem nowych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego.
Ferodo to uznana międzynarodowa marka nie tylko pośród czołowych producentów samochodowych, ale także faworyt na rynku wtórnym części zamiennych. Inżynieria i produkcja części Ferodo stoi na bardzo wysokim, światowym poziomie. Wszystkie elementy są produkowane we własnych zakładach, zgodnie z obowiązującymi normami.