- Średnica [mm]: 20,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 0000060801973 |
ALFA | 46541667 |
ALFA | 55196189 |
ALFA | 55227259 |
ALFA | 60801973 |
BORG BECK | BES227 |
BOSCH | 0 986 486 556 |
BRAKE ENG | WC1015BE |
BREMBO | E23009 |
CAR | 9141 |
CITRO | 2182 Z0 |
DELPHI | LL70316 |
FEBI | 44751 |
FERODO | FHC6029 |
FIAT | 46541667 |
FIAT | 55196189 |
FIAT | 55227259 |
FIAT | 60801973 |
FTE | 3101120 |
FTE | KN20026.2.1 |
HELLA | 8AF 355 580-391 |
LANCIA | 0000060801973 |
LANCIA | 55196189 |
LANCIA | 55227259 |
LANCIA | 60801973 |
LUK | 512 0437 10 |
NK | 842307 |
OPEL | 6 79 054 |
OPEL | 95510122 |
OPTIMAL | CL-0094 |
PEUGE | 2182 Z0 |
QH BENELUX | CS20025 |
REMSA | C172008 |
SACHS | 6283 600 334 |
SWAG | 70 94 4751 |
TEXTAR | 52003300 |
TRISCAN | 813015309 |
TRUSTING | CZ032 |
TRW | PJF174 |
VALEO | 3101120 |
VALEO | 804746 |
VAUXH | 6 79 054 |
VAUXH | 95510122 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Girling to firma motoryzacyjna, specjalizująca się w produkcji elementów układu hamulcowego. Sławą w Europie i nie tylko cieszą się tarcze hamulcowe Girling, będące bez wątpienia flagowym produktem firmy. Niemniej jednak szczęki czy klocki hamulcowe Girling również cieszą się uznaniem. Poza głównymi częściami nowoczesnych układów hamulcowych, producent oferuje również inne elementy, bez których skuteczne hamowanie nie byłoby możliwe. Tym samym w ofercie znajdują się również przewody hamulcowe, pompy płynu hamulcowego i wiele więcej. Istnieje również możliwość zakupu pełnego zestawu hamulcowego Girling.
Części samochodowe Girling słyną z innowacyjności, która zawsze była ich znakiem rozpoznawczym. Zespół naukowy zatrudniony przez przedsiębiorstwo nieustanni pracuje nad udoskonalaniem produktów. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie, firma dba o to, aby oferowane części zamienne nie odbiegały jakościowo od autoczęści z pierwszego montażu. Autoczęści producenta spełniają najbardziej rygorystyczne normy efektywności i bezpieczeństwa.
Marka Girling jest obecna na rynku od przeszło 90 lat. Już ponad pół wieku temu hamulce Girling zdobyły uznanie na całym świecie. Powszechnie wykorzystywano je w sportach motorowych. Produkty Girling szczególne uznanie zdobyły w Formule 1, gdzie korzystało z nich wielu zwycięzców klasyfikacji generalnej zawodów. Dzisiaj producent oferuje wydajne, wysokiej klasy części zamienne układu hamulcowego głównie dla samochodów osobowych. Oferta firmy pokrywa ponad 95% europejskiego parku samochodowego.