- Materiał: Żeliwo
- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Wymiar gwintu: 10 X 1
- Rozstaw srub mocujących: 52
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 8501198 |
BENDIX | 514243B |
BLUEPRINT | ADN13602 |
BOSCH | 0986486521 |
BRAKE ENG | WC1114BE |
DELPHI | LL60092 |
FERODO | FHC6106 |
FIRST LINE | FBA2141 |
JAPANPAR | CY198 |
JAPKO | 85198 |
MAG | CSC0040 |
NIPPARTS | J2601023 |
NISSA | 30620U7001 |
NK | 842229 |
SAMKO | M03008 |
VILLAR | 6245782AL |
NISSAN
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
NPS N260N203 | NPS | Brak ceny |
Siłownik sprzęgła KAVO PARTS CCS-6504 | KAVO PARTS | 71,00 zł |
Siłownik sprzęgła GIRLING 1104165 | GIRLING | Brak ceny |
NK 842206 | NK | Brak ceny |
Siłownik sprzęgła REMSA C1719.15 | REMSA | Brak ceny |
Siłownik sprzęgła NK 842230 | NK | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
iParts to od lat największy sklep internetowy z częściami zamiennymi do samochodów wszelkich marek. Lata doświadczenia, wsłuchiwania się w potrzeby i uwagi kierowców oraz prawdziwa pasja do samochodów sprawiły, że narodził się pomysł stworzenia marki iParts. Części samochodowe iParts to najwyższej jakości, starannie dobrane elementy, które zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów.
Auto części iParts to elementy z różnych kategorii, przeznaczone do samochodów europejskich, azjatyckich oraz amerykańskich. Chcąc zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców, firma przygotowała niezwykle bogatą ofertę. Znajdują się w niej m.in. części układu hamulcowego, takie jak szczęki, klocki i tarcze. Ponadto, iParts posiada w asortymencie części układu wydechowego, w tym rury wydechowe, tłumiki i wiele innych. Ważną kategorię w katalogu iParts stanowią również części układu zawieszenia – wahacze, sprężyny, tuleje, amortyzatory i inne.
Asortyment iParts jest uzupełniany o nowe części sugerowane przez klientów sklepu. Dzięki tysiącom klientów każdego miesiąca robiącym zakupy w sklepie iParts, specjaliści zatrudnieni w firmie doskonale znają aktualne oczekiwania kierowców. Szeroka sieć kontaktów w branży zapewnia natomiast dostęp do najnowocześniejszych części samochodowych.
iParts stawia sobie za cel, aby dostarczać części samochodowe najwyższej jakości w przystępnych cenach. Potwierdzeniem jakości części samochodowych iParts ma być 2-letnia gwarancja udzielana na wszystkie produkty. Ponadto, przy zakupie autoczęści iParts obowiązują wszelkie udogodnienia mające zastosowanie przy zakupie części innych marek, takie jak np. prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni, a przy wyborze opcji "Bezpieczny Zakup" nawet i 100 dni bez podania przyczyny.