Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 040049 |
ATE | 24.2523-0908.3 |
AUTOMEGA | 307210261357A |
AUTOMEGA | 317210261357A |
BENDIX | 512072B |
BERAL | 512072B |
BOSCH | 0 986 486 537 |
BREMBO | E 85 011 |
CIFAM | 54-0025 |
DELPHI | LL45020 |
FEBI | 14066 |
FERODO | FHC6002 |
FIRST LINE | FBA2108 |
FTE | KN23021E1 |
JPG | 1130500800 |
JPG | 721415001 |
KAWE | S8106 |
LPR | 8106 |
MAG | 360319030029 |
MAPCO | 2889 |
METELLI | 54-0025 |
METZGER | 404-025 |
NK | 844708 |
OPTIMAL | SPE-102985 |
PAGID | 83021 |
PEX | NZ23.037 |
QUINTON HA | KNF23009 |
SACHS | 6283 600 116 |
SEAT | 357 721 261 |
SEAT | 357 721 261 A |
SEAT | 357 721 261 B |
SWAG | 32 91 4066 |
TEXTAR | 52009000 |
TOPRAN | 103 533 |
TRISCAN | 8130 29300 |
TRW | PJK113 |
TTC | 07.23.003 |
VW | 357 721 261 |
VW | 357 721 261 A |
VW | 357 721 261 B |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Kraft Automotive to międzynarodowa marka części samochodowych. Producent dostarcza autoczęści wysokiej klasy, spełniające najbardziej restrykcyjne normy jakości. Jedną z głównych cech firmy jest kompleksowość działania, przejawiająca się w niezwykle bogatej ofercie. Katalog części samochodowych Kraft Automotive zawiera tysiące pozycji. Wśród nich znajdują się m.in. elementy skrzyni biegów – zarówno automatycznej, jak i manualnej. Producent oferuje również sprzęgła, części układu zawieszenia, układu kierowniczego czy też wydechowego.
Istotny obszar działalności firmy stanowią również amortyzatory. Obecne na rynku amortyzatory Kraft Automotive wyróżniają się efektywnością działania. Pozytywne opinie uzyskują również części układu elektrycznego, paski napędowe oraz części karoserii. W asortymencie producenta znajdują się także części silnika. Uwagę zwracają filtry samochodowe Kraft Automotive, jak również oleje i inne płyny eksploatacyjne. Od początku istnienia firma regularnie poszerza asortyment. Już dzisiaj wielu kierowców jest w stanie wykonać kompleksowy remont pojazdu przy użyciu jedynie części zamiennych Kraft Automotive.
Firma Kraft Automotive powstała w 2004 roku, zatem jest niezwykle młodym przedsiębiorstwem, jak na specyfikę branży motoryzacyjnej. Mimo to już dzisiaj marka Kraft Automotive cieszy się uznaniem w wielu europejskich krajach. Zasięg działania firmy stale się powiększa, podobnie jak lista dystrybutorów części samochodowych desygnowanych logo marki.