- Średnica [mm]: 19
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Gwint wewnętrzny [mm]: M9x1,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 85-02-208 |
ASHIKA | 8502208 |
BLUEPRINT | ADT33689C |
HBJAKOPART | J2602000 |
JAPANPAR | CY208 |
JAPKO | 85208 |
TOYOT | 31470-12160 |
TRW | PJD792 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Nipparts o holenderska firma motoryzacyjna, dystrybuująca części samochodowe na terenie Europy. Oferta firmy obejmuje niemal wszystkie możliwe kategorie części samochodowych. Producent od początku istnienia firmy tworzy części samochodowe dla pojazdów japońskich. Z czasem dołączyły do nich podzespoły dla aut koreańskich. Obecnie Nipparts to jeden z liderów, jeśli chodzi o produkcję części samochodowych dla aut azjatyckich w Europie. W ofercie firmy znajdują się między innymi elementy układu hamulcowego. Dużą popularnością na rynku części zamiennych cieszą się klocki i tarcze hamulcowe Nipparts. Doceniane są również szczęki hamulcowe tej marki.
Oferta marki Nipparts jest bardzo bogata. Poza podzespołami niezbędnymi dla zatrzymania pojazdu, w ofercie znajdują się również części układu zawieszenia, takie jak amortyzatory czy sprężyny. Ponadto, firma produkuje również elementy układu chłodzenia oraz układu napędowego. Ważną część asortymentu przedsiębiorstwa stanowią filtry samochodowe, na czele z filtrami powietrza oraz kabinowymi.
Przedsiębiorstwo pod nazwą Nipparts powstało już ponad 30 lat temu. Nie od początku jednak posiadało tak bogatą – wręcz kompleksową – ofertę jak dzisiaj. Początkowo firma działała na niewielką skalę, głównie w Holandii, w której powstała. Z czasem marka stała się własnością holdingu Sator, co wpłynęło na wzrost jej popularności. Wejście do ogromnego holdingu motoryzacyjnego oznaczało dostęp do zaawansowanych centrów badawczych oraz ułatwioną dystrybucję produktów. Dzisiaj Nipparts to marka, która w wielu kategoriach podzespołów samochodowych dominuje na terenie Beneluksu, jednak rozpoznawalna jest w całej Europie.