Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 41215X |
ATE | 24.2522-1703.3 |
AUGER | 74309 |
BBR | 001-10-24382 |
BENDIX | 512100B |
BOSCH DIAG | 0 986 486 546 |
BOSCH | 0 986 486 546 |
BREMBO | E 50 007 |
BSG | BSG 60-425-005 |
DELPHI | LL40060 |
DT SPARE P | 4.67569 |
FEBI | 31138 |
FERODO | FHC6045 |
FRITECH | CZ053 |
FTE | KN22056D1 |
JPG | 1130500600 |
JURID | 512100J |
KAWE | S3810 |
LPR | 3810 |
LUK | 512 0038 10 |
MAG | 360319030054 |
MAPCO | 2895 |
MERCE | 002 295 0607 |
MERCE | 002 295 2107 |
MERCE | A002 295 0607 |
MERCE | A002 295 2107 |
NK | 843308 |
OPTIMAL | CL-0128 |
PEX | NZ22.043 |
QH BENELUX | CS04665 |
QUINTON HA | KNF22013 |
REMSA | 1722.11 |
REMSA | C1722.11 |
ROADHOUS | 1722.11 |
SACHS | 6283 600 115 |
SAMPA | 201.426 |
SWAG | 10 93 1138 |
TEXTAR | 52006800 |
TOPRAN | 112 074 |
TRISCAN | 8130 23305 |
TRW | PJH188 |
VAG | 2D0 721 261 |
VAG | 2D0 721 261 A |
VALEO | 874753 |
WOKING | C1722.11 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Trucktec Automotive to międzynarodowy dostawcza części samochodowych. Kapitał firmy w większości jest niemiecki, jednak od lat przedsiębiorstwo działa globalnie. Obecnie producent dysponuje częściami samochodowymi niemal każdego rodzaju. W asortymencie firmy znajdują się elementy z wszystkich istotnych układów samochodowych. Specjalizacją firmy jest produkcja części samochodowych do pojazdów ciężarowych, autobusów oraz aut dostawczych. Jednak producent przygotował również obszerny katalog referencji części dla samochodów osobowych.
Już dzisiaj w ofercie Trucktec znajduje się ponad 15 000 referencji, natomiast katalog wciąż jest uzupełniany o nowe pozycje. Co ważne, firma produkuje części przeznaczone zarówno dla samochodów najnowszej generacji, jak i dla pojazdów o wiele starszych. Czyni to firmę Trucktec Automotive kompletnym dostawcą części zamiennych.
Firma Trucktec Automotive pojawiła się na rynku 30 lat temu. Przedsiębiorstwo rozpoczęło dystrybucję części samochodowych w 1989 roku. W początkowych fazach działalności autoczęści Trucktec sprzedawano głównie na terenie Niemiec. Dopiero po pewnym czasie podjęto decyzję o eksporcie towarów. Dzisiaj Trucktec Automotive to międzynarodowe przedsiębiorstwo, posiadające filie na różnych kontynentach. Oddziały firmy Trucktec Automotive znajdują się m.in. w RPA, Singapurze czy Szanghaju. Sieć dystrybucji części samochodowych Trucktec natomiast ma jeszcze większy zasięg.