- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Dla numeru artykułu: KN19067.7.1
- Ciężar [kg]: 0,26
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 61328 |
ATE | 24.2519-1707.3 |
ATE | 24251917073 |
BORG BECK | BES244 |
BREMBO | E 61 015 |
BREMBO | E61015 |
ECP | 137 73 0020 |
ECP | 137730020 |
FERODO | FHC6210 |
FTE | KN19067.7.1 |
FTE | KN1906771 |
KAWE | S3075 |
LPR | 3075 |
LUK | 512 0046 10 |
LUK | 512004610 |
NK | 843708 |
NUOVA TECN | 9706 |
OPENPARTS | FSC4138.00 |
OPENPARTS | FSC413800 |
OPTIMAL | CL-0185 |
OPTIMAL | CL0185 |
PEUGE | 2182-C6 |
PEUGE | 218260 |
PEUGE | 2182C6 |
PEUGE | 9683030580 |
PSA | 9683030580 |
SACHS | 6283 600 540 |
SACHS | 6283600540 |
TEXTAR | 52027500 |
TRISCAN | 813028306 |
TRW | PJD275 |
VALEO | 874744 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.