- Ilość połączeń: 2
- Tryb pracy: Elektryczny
- Ciężar [kg]: 0,085
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
Alfa e-Par | AF12236 |
CAUTEX | 768533 |
FARE SA | 26564 |
FEBI | 174507 |
METALCAUCH | 32880 |
METZGER | 2315005 |
PLYOM | P768533 |
STC | T432880 |
SWAG | 33 10 2234 |
TOPRAN | 633 211 |
VEMO | V10-77-0054 |
VW | 5N0 810 773 B |
VW | 5N0 810 773 D |
VW | 5N0 810 773 E |
VW | 5N0 810 773 F |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zamek centralny to system, dzięki któremu przy użyciu jednego urządzenia można zarządzać wszystkimi zamkami w samochodzie. Urządzeniem tym przeważnie jest dzisiaj pilot, jednak może to być również klucz. Obecnie zamki centralne są standardem nawet w samochodach niższej klasy.
Zamek centralny to system składający się z dźwigni i przekaźników elektrycznych. Pracę całego układu napędza natomiast siłownik zamka centralnego. Wszystko zaczyna się od odebrania przez system sygnału w postaci otwarcia lub zamknięcia jednego z zamków przy użyciu klucza lub pilota. Sygnał jest przekazywany po obwodzie do wszystkich odbiorników, gdzie realizowane są odpowiednio zaprogramowane komendy. Innymi słowy, wystarczy otworzyć jeden zamek, aby otworzyły się również wszystkie pozostałe. Podobnie przy zamykaniu drzwi w samochodzie, dzięki zamkowi centralnemu kierowca nie musi blokować każdych drzwi z osobna.
Niestety zamek centralny to system, który ulega awariom. Przewodniki elektryczne ulegają uszkodzeniom mechanicznym, może również dojść do spięcia w którejś z części układu. Ponadto, awarii może ulec również bezpiecznik. Przeważnie awaria zamka centralnego nie upośledza działania całego systemu, a jedynie pojedynczych zamków. Dzięki temu identyfikacja, a tym samym również rozwiązanie problemu, stają się proste. Również od strony technicznej przywrócenie sprawności zamka centralnego przeważnie nie jet szczególnie skomplikowane. Zwykle konieczna jest po prostu wymiana jednego z elementów. Jednak aby mieć pewność co do trafności diagnozy oraz skuteczności naprawy, lepiej zlecić wymianę fachowcowi.
Metalcaucho to hiszpańska firma założona w 1987 roku Barcelonie jako stowarzyszenie grupy małych fabryk, które wówczas zajmowały się wykonywaniem elementów z gumy, metalu oraz tworzyw sztucznych. Od momentu powstania grupy, jeszcze w latach 80-tych rozpoczął się dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, co pozwoliło wkroczyć na rynek światowy.
Od początku przedsiębiorstwo miało na celu produkować wysokiej jakości części zamienne, które byłyby alternatywą dla części OE oferowanych przez producentów samochodów. Z biegiem czasu firma Metalcaucho objęła swoją ofertą większość popularnych marek samochodów oferowanych na rynku europejskim, dzięki czemu swoją ofertą była w stanie zaspokoić wielu konsumentów.
Metalcaucho do dziś stawia sobie za cel dostarczanie wszystkich niezbędnych części samochodowych potrzebnych w czasie eksploatacji pojazdu. Oferta przedsiębiorstwa jest niezwykle atrakcyjna i unikatowa, gdyż wiele produktów, które oferuje Metalcaucho w swojej ofercie nie posiada konkurencja. W fabrykach firmy wytwarzane są nie tylko części eksploatacyjne, ale również szeroka gama części zamiennych, dynamicznie dostosowując się do potrzeb rynku. Przedsiębiorstwo posiada własne ilustrowane katalogi, które zawierają szczegółowe opisy oraz powiązane numery OE, dzięki czemu możliwy jest prawidłowy i bezbłędny dobór potrzebnych części zamiennych.