- Długość kabli: 720
- Ilość przewodów: 4
- Sonda lambda: Ogrzewana
- Sonda lambda: Sonda planarna
- Sonda lambda: Gwint uprzednio nasmarowany
- Dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu: 10.7007
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 06A 906 265 B |
AUDI | 06A 906 265 F |
AUDI | 06A 906 265 H |
BORGW BERU | OZH177 |
BOSCH | 0 258 003 846 |
BOSCH | 0 258 003 847 |
BOSCH | 0 258 003 848 |
BOSCH | 0 258 003 849 |
BOSCH | 0 258 005 081 |
BOSCH | 0 258 005 082 |
BOSCH | 0 258 005 115 |
BOSCH | 0 258 005 116 |
BOSCH | 0 258 005 119 |
BOSCH | 0 258 005 120 |
DELPHI | ES20278-12B1 |
DENSO | DOX-0114 |
DENSO | DOX-0117 |
DENSO | DOX-1551 |
DENSO | DOX-1573 |
EPS | 1.997.163 |
ERA | 570075 |
FAE | 77139 |
FAE | 77202 |
FEBI | 175835 |
FEBI | 175864 |
INTER | 16268 |
KW | 497 163 |
MEATDORIA | 81768 |
SEAT | 030 906 265 BS |
SEAT | 030 906 265 BT |
SEAT | 030 906 265 CB |
SEAT | 036 906 265 |
SEAT | 06A 906 265 B |
SEAT | 06A 906 265 F |
SEAT | 06A 906 265 H |
SKODA | 06A 906 265 B |
SKODA | 06A 906 265 F |
SKODA | 06A 906 265 H |
VALEO | 368436 |
VEMO | V10-76-0034 |
VW | 030 906 265 BS |
VW | 030 906 265 BT |
VW | 030 906 265 CB |
VW | 036 906 265 |
VW | 06A 906 265 B |
VW | 06A 906 265 F |
VW | 06A 906 265 G |
VW | 06A 906 265 H |
WALKER | 250-24560 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Włoskie przedsiębiorstwo Facet to producent części do samochodów, który specjalizuje się w produkcji elementów do silnika, częściach do układu zapłonowego i różnych czujników samochodowych. Części Facet pasują do wszystkich marek samochodów europejskich, japońskich i koreańskich.
Firma produkuje zarówno oryginalne części samochodowe, na przykład do samochodów Fiat, Alfa Romeo i Iveco oraz komponenty na niezależny rynek części zamiennych. Części samochodowe Facet można kupić w ponad 100 krajach świata. Firma mocno rozwija sieć dystrybucji, dlatego jej produkty zostały szeroko rozpowszechnione w punktach sprzedaży i warsztatach, a także w Internecie.
Pośród części marki Facet znajdziecie m.in. różnego rodzaju czujniki elektryczne, elementy układu zapłonowego, części do układu chłodzenia, sondy lambda, elementy osprzętu silnika spalinowego oraz wiele innych części zamiennych. Wszystkie z nich charakteryzuje stosunkowo wysoka jakość i trwałość.