- Sonda lambda: Ogrzewana
- Długość [mm]: 350
- Techniczny numer informacyjny: Universal 77004
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BBT | OXY469.037 |
BORGW BERU | 0 824 010 262 |
BORGW BERU | OZH 228 |
BOSCH | 0 258 005 293 |
BOSCH | 0 258 005 294 |
BOSCH | F 00H L00 220 |
CALORSTAT | LS140121 |
CALORSTAT | LS140532 |
CALORSTAT | LS140536 |
DELPHI | ES10880-11B1 |
DELPHI | ES20220-12B1 |
DENSO | DOX-1380 |
EPS | 1.997.579 |
EPS | 1.997.628 |
EPS | 1.997.633 |
FACET | 10.7579 |
FACET | 10.7628 |
FACET | 10.7633 |
HBJAKOPART | J1471008 |
HOFFER | 7481572 |
KW | 497 579 |
KW | 497 628 |
KW | 497 633 |
LUCAS_ELEC | LEB787 |
MAG | 460001909010 |
MAG | 460002007810 |
MEATDORIA | 81572 |
METZGER | 0893460 |
MTETHOMSON | 7935.40.035 |
MTETHOMSON | 7939.40.035 |
NGK | 1432 |
NGK | 96182 |
NGK | OZA660-EE33 |
NISSA | 22690-1F701 |
NISSA | 22690-8J001 |
NISSA | 22690-BX000 |
NISSA | 226A0-AU001 |
NISSA | 226A0-AU011 |
NISSA | 226A1-AR210 |
NTK | 1909 |
NTK | 6497 |
NTK | OZA448-E58 |
NTK | OZA544-N7 |
NTK | OZA554-N4 |
NTK | OZA554-N7 |
STAND | SG-1310 |
VEMO | 38-76-0003 |
VEMO | 38-76-0012 |
WALKER | 250-24182 |
WALKER | 250-24437 |
WALKER | 250-24448 |
WALKER | 250-24452 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
FAE to hiszpański producent części do samochodów, który specjalizuje się w komponentach elektryki samochodowej. Firma z siedzibą w Barcelonie zajmuje się produkcją części samochodowych od 1952 roku. Mimo sprawdzonych już linii produkcyjnych, przedsiębiorstwo jest mocno zaangażowane w badania i rozwój, produkując nowe i zaawansowane technologicznie części do aut.
FAE należ do tych firm motoryzacyjnych, która produkuje wysokiej jakości części zamienne do samochodów niczym nie odbiegające wykonaniem i cechami od części OEM. Przedsiębiorstwo dostarcza części samochodowe na niezależny rynek wtórny, gdzie FAE cieszy się dużym uznaniem. Oferta dedykowana jest wielu popularnym markom samochodowym produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Dzięki ponad 50-letniemu doświadczeniu w branży, FAE stało się jednym z liderów w produkcji elektrycznych części zamiennych do samochodów. Firma eksportuje 65% swoich części do ponad 80 krajów na całym świecie. Każda z części FAE jest produkowana zgodnie z najbardziej wyśrubowanymi normami, obowiązującymi w branży motoryzacyjnej.
Czujniki i przełączniki to domena marki FAE. Te części samochodowe firma produkuje niemal pod każdy system w samochodzie: czyszczenie szyb, elektryka, skrzynia biegów, układ chłodzenia, klimatyzacja.