- Ciężar [kg]: 0,138
- Długość kabli: 1075
- Ilość biegunów: 4
- Kolor obudowy: Czarny
- Kształt obudowy wtyczki: Prostokątny
- Sonda lambda: Sonda lambda
- Ciężar netto [kg]: 0,114
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 021 906 265C |
AUDI | 021 906 265M |
AUDI | 030 906 265F |
AUDI | 030 906 265J |
AUDI | 030 906 265N |
BLUEPRINT | ADA107005C |
BLUEPRINT | ADA107013 |
BOSCH | 0 258 003 303 |
BOSCH | 0 258 003 304 |
BOSCH | LS3303 |
CAMBIARE | VE381200 |
CHRYS | 56041056 |
CHRYS | 56041108 |
CI | XLOS1148 |
EPS | 1.997.034 |
EPS | 1.997.044 |
EPS | 1.997.348 |
ERA | 570097 |
FACET | 10.7034 |
FAE | 77130 |
FUELPARTS | LB1394 |
INTER | 64201 |
KW | 497 034 |
KW | 497 044 |
KW | 497 348 |
LUCCAV | LEB165 |
LUCCAV | LEB745 |
MEATDORIA | 81067 |
MOBILETRON | OS-B409P |
MOTAQUIP | LVOS1269 |
NTK | OZA527-E14 |
SEAT | 021 906 265C |
SEAT | 021 906 265M |
SEAT | 030 906 265F |
SEAT | 030 906 265J |
SEAT | 030 906 265N |
SKODA | 021 906 265C |
SKODA | 021 906 265M |
SKODA | 030 906 265F |
SKODA | 030 906 265J |
SKODA | 030 906 265N |
VAG | 021 906 265C |
VAG | 021 906 265M |
VDO | A2C59513345Z |
VW | 021 906 265C |
VW | 021 906 265M |
VW | 030 906 265F |
VW | 030 906 265J |
VW | 030 906 265N |
VXPRO | EX0128 |
VXPRO | EX0234 |
JEEP
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.