- Sonda lambda: Sonda regulacyjna
- Liczba przewodów: 4
- Długość kabli: 570
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BBT | OXY 427.055 |
BMW | 11781 247 235 |
BMW | 11781 468 621 |
BMW | 11781 468 670 |
BMW | 11781 702 931 |
BMW | 11781 702 951 |
BMW | 11781 720 019 |
BMW | 11781 720 536 |
BMW | 11781 720 845 |
BMW | 11781 725 676 |
BMW | 11781 730 005 |
BMW | 11781 733 628 |
BMW | 11781 734 345 |
BMW | 11781 734 390 |
BMW | 11781 735 345 |
BMW | 11781 735 499 |
BMW | 11781 735 500 |
BMW | 11781 739 005 |
BMW | 11781 739 642 |
BMW | 11781 741 066 |
BMW | 11781 741 092 |
BMW | 11781 747 005 |
BMW | 11781 747 579 |
BMW | 11781468630 |
BORGW BERU | 0824010038 |
BOSCH | 0 258 005 324 |
CALORSTAT | LS140183 |
DENSO | DOX-1319 |
EBERS | 90.004.04 |
FACET | 10.7185 |
FAE | 77172 |
FAE | 77367 |
FEBI | 177423 |
FEBI | 21153 |
HELLA | 6PA 009 165-101 |
JPG | 1493800200 |
LUCAS | LEB 871 |
MAG | 460000209010 |
MEATDORIA | 81045 |
MEATDORIA | 81045E |
MEATDORIA | 81055 |
MEATDORIA | 81515 |
MEATDORIA | 81515E |
MEYLE | 314 803 0040 |
MTETHOMSON | 7836.40.055 |
NGK | 0209 |
NGK | 93678 |
NGK | 94694 |
PIERBURG | 7.02604.16.0 |
SWAG | 20921153 |
SWAG | 33 10 4106 |
TRISCAN | 8845 11058 |
TTC | 08.39.049 |
VEGA | ULS-253 |
VEMO | V20-76-0003 |
VEMO | V20-76-0051 |
VEMO | V20760005 |
VEMO | V20760008 |
WALKER P | 250-24605 |
BERTONE
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.