- Lokalizacja w aucie: Przed katalizatorem
- Sonda lambda: Sonda planarna
- Ilość biegunów: 4
- Długość kabli: 400
- Sonda lambda: Gwint uprzednio nasmarowany
- Wymiar gwintu: M18x1,5
- Cisnienie załączania [bar]: 4
- Sonda lambda: Ogrzewana
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | F 00H L00 221 |
BOSCH | F00HL00221 |
DELPHI | ES10880 |
EPS | 1.997.759 |
EPS | 1997759 |
FAE | 77346 |
KW | 497 759 |
KW | 497759 |
NGK | OZA 544-N14 |
NGK | OZA 544-N8 |
NGK | OZA 611-N1 |
NGK | OZA544N14 |
NGK | OZA544N8 |
NGK | OZA611N1 |
NISSA | 22690-2A000 |
NISSA | 22690-2A010 |
NISSA | 22690-AX000 |
NISSA | 226902A000 |
NISSA | 226902A010 |
NISSA | 22690AX000 |
NISSA | 226912A 000 |
NISSA | 226912A000 |
RENAU | 22690-2A000 |
RENAU | 226902A000 |
RENAU | 226912A 000 |
RENAU | 226912A000 |
VEMO | V38-76-0004 |
VEMO | V38760004 |
WALKER P | 250-24452 |
WALKER P | 250-24453 |
WALKER P | 25024452 |
WALKER P | 25024453 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.