- Długość [mm]: 980
- Liczba przewodów: 4
Dodaj opinię
(18.10.2013)
Opinia wystawiona dla Sonda lambda CONTINENTAL/VDO A2C59513227Z
(05.07.2013)
Opinia wystawiona dla Sonda lambda CONTINENTAL/VDO A2C59513337Z
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | 0 824 010 022 |
BORGW BERU | 0 824 010 026 |
BORGW BERU | 0 824 010 180 |
BOSCH | 0 258 003 513 |
BOSCH | 0 258 003 515 |
BOSCH | 0 258 003 573 |
BOSCH | 0 258 003 870 |
BOSCH | 0 258 986 506 |
DELPHI | ES10763-12B1 |
DELPHI | ES20185 |
DELPHI | ES20185-12B1 |
ERA | 570181 |
ERA | 570181A |
ERA | 570203A |
FACET | 10.7314 |
FACET | 10.7411 |
FACET | 10.7957 |
FAE | 77270 |
FAE | 77271 |
FAE | 77275 |
HELLA | 6PA 009 165-261 |
HELLA | 6PA 009 166-221 |
MAG | 460000206010 |
MAG | 460000285010 |
MEATDORIA | 81506 |
MEATDORIA | 81515 |
MEATDORIA | 81515E |
MERCE | 000 540 58 17 |
MERCE | 000 540 64 17 |
MERCE | 000 540 65 17 |
MERCE | A000 540 58 17 |
MERCE | A000 540 64 17 |
MERCE | A000 540 65 17 |
NGK | 0206 |
NGK | 0285 |
NGK | 1919 |
NGK | 91358 |
NGK | 93028 |
NGK | 96335 |
NGK | 97381 |
PIERBURG | 7.02604.04.0 |
PIERBURG | 7.05270.04.0 |
VDO | A2C59513304 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
VDO to niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, wchodzące w skład grupy Continental. Dzięki staniu się częścią jednej z największych korporacji motoryzacyjnych na świecie, firma VDO zdobyła dostęp do najnowocześniejszych laboratoriów badawczych oraz fabryk na całym świecie. W zakładach produkcyjnych przedsiębiorstwa powstają rozmaite części samochodowe. Wśród nich znajdują się między innymi przepustnice powietrza, które przez wielu uznawane są za flagowy produkt marki.
Przepustnice powietrza VOD to wysoko cenione elementy, jednak oferta producenta jest o wiele bogatsza. W swojej ofercie firma posiada tysiące referencji. Produkty te należą do różnych kategorii. Ważną linię produktową firmy VOD stanowią pompy paliwa. Ponadto, wysoko cenione są części elektryki VOD. Wśród nich wymienić należy różnorodne sterowniki niezbędne w niemal każdym nowoczesnym pojeździe mechanicznym. Ponadto, części samochodowe VOD to także czujniki poziomu paliwa oraz zawory. Od wielu lat VOD uchodzi za firmę, która produkuje wysokiej jakości części mechaniczne, takie jak choćby siłowniki zamka centralnego.
VOD to marka, która jest znana w branży od około 90 lat. Niezwykle długa historia firmy pozwoliła jej nabrać ogromnego doświadczenia oraz udoskonalić produkty. Początkowo części samochodowe VOD trafiały głównie na lokalny rynek, jednak wraz ze wzrostem sprzedaży, firma zaczęła się rozrastać oraz odgrywać większą rolę w branży. Z czasem wzbudziła zatem zainteresowanie największych podmiotów na rynku. Tym samym w 1991 roku właścicielem marki został koncern Mannesmann, później firmę przejął Siemens, aby ostatecznie stała się ona częścią grupy Continental.