- Średnica wewnętrzna [mm]: 14,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 18,0
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Góra
- Ciężar [kg]: 0,10
Dodaj opinię
(31.08.2021)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia FEBI BILSTEIN 46916 (Oś przednia)
(18.08.2021)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia FEBI BILSTEIN 46925 (Oś tylna)
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 330591 |
CAUTEX | 754794 |
CAUTEX | 772095 |
CORTECO | 49105133 |
DIAMAX | C4006 |
FARE SA | 14123 |
FARE SA | 14199 |
FARE SA | 32600 |
GM | 093197322 |
GM | 93197322 |
GOOM | SM-0148 |
GOOM | SPC-0004 |
HART | 462 755 |
IMPERGOM | 32714 |
MAGNUM T | A7X042MT |
METALCAUCH | 06855 |
METALCAUCH | 14123 |
METZGER | 6490347 |
NISSA | 55338-00Q0A |
OPEL | 44 19 288 |
OPTIMAL | F8-8510S |
OPTIMAL | F8-8511 |
PATRON | PSE40321 |
PLYOM | P021491 |
PLYOM | P754794 |
PLYOM | P772095 |
PROCODIS F | PCM710 |
QUINTON HA | EMR4957 |
RAPRO | R53110/K |
RAPRO | R53283 |
RENAU | 82 00 688 789 |
SASIC | 2654036 |
STC | T406854 |
STC | T406855 |
STC | T414123 |
SWAG | 40 94 9592 |
Storm | F14199 |
UCEL | 10888 |
VAICO | V40-1456 |
VAUXH | 093197322 |
VAUXH | 93197322 |
VEMA | 370516 |
WILMINK | WG2257833 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.