- Szerokość [mm]: 32,0
- Materiał: Metal
- Ciężar [kg]: 0,001
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 52185 |
AUDI | 1J0 121 142 |
IBRAS | 27319 |
IMPERGOM | 230261 |
NIFEA | 27319 |
OSSCA | 02096 |
SEAT | 1J0 121 142 |
SKODA | 1J0 121 142 |
SWAG | 30 93 1799 |
TOPRAN | 113 860 |
VW | 1J0 121 142 |
vika | 11211867101 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sprężyna zabezpieczająca TOPRAN 113 860 | TOPRAN | 8,00 zł |
Opaska mocująca, przewód powietrza doładowującego ORIGINAL IMPERIUM 230261 | ORIGINAL IMPERIUM | Brak ceny |
Sprężyna zabezpieczająca, zatyczka kołnierza pł. chłodzącego VIKA 11211867101 | VIKA | Brak ceny |
Sprężyna zabezpieczająca, zatyczka kołnierza pł. chłodzącego SWAG 30 93 1799 | SWAG | 5,00 zł |
Sprężyna zabezpieczająca, zatyczka kołnierza pł. chłodzącego FEBI BILSTEIN 31799 | FEBI BILSTEIN | 5,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Flansza, zwana również kołnierzem, to element łączący poszczególne części instalacji. Przede wszystkim umożliwia stabilne połączenie rur. W samochodach flanszę wykorzystuje się m.in. jako łączenie układu chłodzenia z silnikiem. Element ten występuje także na łożyskach, w skrzyni biegów czy na wałach.
Przeważnie kołnierz to część stalowa, ewentualnie może by również wykonana z żeliwa. Sporadycznie, w mniej strategicznych miejscach, możliwy jest również montaż flanszy z tworzywa sztucznego. Niemniej jednak jest to rzadkością, gdyż tworzywa sztuczne nie wykazują wystarczających właściwości wytrzymałościowych. Kołnierz natomiast nieustannie poddawany jest próbie wytrzymałości. Flansza pracuje w trudnych warunkach, często w wyjątkowo wysokiej temperaturze. Ponadto, w otoczeniu kołnierza panuje wilgoć. Oczywiście element ten narażony jest również na uszkodzenia mechaniczne.
Kołnierze to konstrukcje pełniące nieco podobne funkcje co zawory. Wykazują się one jednak większą trwałością. Części te montuje się wszędzie tam, gdzie wymagana jest absolutna szczelność instalacji, a pęknięcia czy ubytki są wyjątkowo niepożądane. Wysokiej jakości flansze to części bardzo wytrzymałe, które rzadko ulegają awariom. Niemniej jednak po latach użytkowania mogą się pojawić problemy ze szczelnością łączenia. Przeważnie są one konsekwencją pojawienia się korozji. Ponadto, niższej jakości materiał może ulec zużyciu. Jakakolwiek nieszczelność kołnierza, bez względu na jej przyczynę, oznacza konieczność jak najszybszej konsultacji z mechanikiem.