- Średnica [mm]: 220
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORG BECK | HK 7682 |
BORG BECK | HK7682 |
CITRO | 16 112 679 80 |
CITRO | 1611267980 |
CITRO | 2004.W5 |
CITRO | 2004W5 |
CITRO | 2041.50 |
CITRO | 2041.64 |
CITRO | 204150 |
CITRO | 204164 |
CITRO | 2050.75 |
CITRO | 2050.S8 |
CITRO | 205075 |
CITRO | 2050S8 |
CITRO | 2051.A3 |
CITRO | 2051A3 |
CITRO | 2052.T7 |
CITRO | 2052T7 |
CITRO | 2055.CZ |
CITRO | 2055.F7 |
CITRO | 2055CZ |
CITRO | 2055F7 |
CITRO | 94 020 507 80 |
CITRO | 9402050780 |
CITRO | 96 012 769 |
CITRO | 96 091 879 |
CITRO | 96 118 753 80 |
CITRO | 96 169 643 80 |
CITRO | 96 178 604 80 |
CITRO | 96 476 037 80 |
CITRO | 96012769 |
CITRO | 96091879 |
CITRO | 9611875380 |
CITRO | 9616964380 |
CITRO | 9617860480 |
CITRO | 9647603780 |
FIAT | 1388887080 |
FIAT | 9402050780 |
FIAT | 9464866380 |
FIAT | 9467623380 |
FIAT | 9614677380 |
FIAT | 9617860480 |
FIAT | 9635856280 |
LUK | 1 699 074 00 |
LUK | 1 699 074 04 |
LUK | 169907400 |
LUK | 169907404 |
PEUGE | 16 112 679 80 |
PEUGE | 16 112 680 80 |
PEUGE | 1611267980 |
PEUGE | 1611268080 |
PEUGE | 2004.W5 |
PEUGE | 2004W5 |
PEUGE | 2041.50 |
PEUGE | 2041.64 |
PEUGE | 204150 |
PEUGE | 204164 |
PEUGE | 2050.78 |
PEUGE | 2050.R9 |
PEUGE | 205078 |
PEUGE | 2050R9 |
PEUGE | 2051.68 |
PEUGE | 205168 |
PEUGE | 2052.T7 |
PEUGE | 2052T7 |
PEUGE | 2055.57 |
PEUGE | 2055.CZ |
PEUGE | 2055.F7 |
PEUGE | 205557 |
PEUGE | 2055CZ |
PEUGE | 2055F7 |
PEUGE | 96 307 932 80 |
PEUGE | 96 320 652 80 |
PEUGE | 96 476 037 80 |
PEUGE | 9630793280 |
PEUGE | 9632065280 |
PEUGE | 9647603780 |
SACHS | 3000 859 201 |
SACHS | 3000859201 |
TRIPLEFIVE | 8660001034 |
TRIPLEFIVE | RM012071A0 |
VALEO | 821420 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.