Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACR | 160224 |
AHE | 406.002 |
AKS DASIS | 068073N |
AUTOGAMMA | GA15269 |
AUTOMEGA | 150062710 |
BSG | BSG 70-846-003 |
CITRO | 6441.L2 |
CSV ELECTR | CRV6015 |
CSV ELECTR | CRV6024 |
ERA | 662311 |
ERA | 665029 |
ESEN SKV | 95SKV003 |
FAST | FT59116 |
FEBI | 36695 |
FERRON | TOP29750032 |
FISPA | 10.6024 |
FISPA | 2.6202 |
FRIGAIR | 35.10031 |
FRIGAIR | 351.0031 |
HBELPARTS | 75614270 |
HBELPARTS | 75614370 |
HITACHI AU | 132538 |
HOFFER | K106024 |
HOFFER | K26202 |
LUZAR | LFR 0909 |
MAG | 359000603020 |
MAHLE | ABR 114 000S |
MAXGEAR | 27-0177 |
MEATDORIA | K106024 |
MEATDORIA | K26202 |
METZGER | 0917001 |
NRF | 342053 |
OSSCA | 11785 |
PATRON | P15-0043 |
PEUGE | 6441.L2 |
QF | QF00T01321 |
QF | QF10Q00013 |
RENAU | 77 01 048 390 |
RENAU | 77 01 207 718 |
SANDO | SRS71005.0 |
SANDO | SRS71005.1 |
SIDAT | 10.6024 |
SIDAT | 2.6202 |
STELLOX | 75-52151-SX |
SWAG | 60 93 6695 |
THERMOTEC | DEC003TT |
TOPRAN | 701 059 |
VALEO | 509355 |
VALEO | 710355 |
VANHE | D8018 |
VEMO | V42-79-0004 |
VEMO | V42-79-0004-1 |
WILMINK | WG1778236 |
WILMINK | WG1795842 |
WILMINK | WG2160299 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dmuchawa to końcowa część układu klimatyzacji, bezpośrednio odpowiedzialna za wtłaczanie powietrza do kabiny. Urządzenie jest zasilane elektrycznie. Za sprawą dostarczenia prądu o natężeniu 12 V lub 24 V, w ruch zostają wprawione wentylatory o dużej mocy, które wtłaczają zassane wcześniej powietrze. Należy zaznaczyć, że w zależności od ustawień, jest to powietrze zimne lub ciepłe – obie opcje są możliwe do zrealizowania.
Zapewniające utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, dmuchawy klimatyzacji są w stanie w krótkim czasie wtłaczać duże ilości powietrza. Użytkownik ma możliwość regulowania pracy wentylatorów, decydując o sile nawiewu. Kontrola jest możliwa z dwóch poziomów – panelu środkowego w kabinie, jak i kratek nawiewu.
Ze względu na pracę na wysokich obrotach, dmuchawa klimatyzacji jest narażona na przyspieszoną eksploatację oraz uszkodzenia. Co prawda smar ogranicza siłę tarcia, jednak nie jest w stanie zredukować jej całkowicie, co ostatecznie prowadzi do zużycia łopatek. Jest to naturalna konsekwencja całkowicie poprawnego użytkowania dmuchawy klimatyzacji. Ponadto, z czasem smaru zaczyna ubywać, co zwiększa siłę tarcia. Wskazana jest zatem konserwacja dmuchawy, a zwłaszcza łopatek wentylatorów, która wydłuża żywotność tych ważnych części układu klimatyzacji. Należy również pamiętać o możliwych awariach silnika napędzającego pracę wentylatorów. W przypadku awarii którejś z części zwykle możliwa jest jej wymiana, jednak zaleca się wymianę całej dmuchawy klimatyzacji.