Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AES | IG-M001 |
ASHUKI | M850-01 |
FORD | 857 424910 |
FORD | E17Z 12A1 99A |
INTER | 15700 |
MAZDA | 8174 24 910 |
MAZDA | 857424910 |
MERCURY | 857424910 |
MITSUBISHI | MD 607478 |
NISSA | $J106 |
OPEL | 817424910 |
OPEL | B3124Q03A |
OPEL | E17Z12A199A |
OPEL | MD607478 |
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sterowniki i czujniki to niewielkie, lecz skomplikowane części, które kierują pracą nowoczesnego samochodu. Bez ich działań kontrolnych i reakcji na wyniki pomiarów, większość podzespołów nie byłaby w stanie poprawnie funkcjonować. Czujniki kontrolują m.in. temperaturę i ciśnienie cieczy oraz gazów w instalacjach samochodowych. Większość z nich połączona jest ze sterownikiem silnika. Sterowniki i czujniki współpracują w ten sposób, że pomiary są przekazywane do sterowników, aby te mogły odpowiednio zmodyfikować skład mieszanki powietrzno-paliwowej dostarczanej do komór spalania lub manipulować tempem wtrysku.
Im nowocześniejszy samochód, tym więcej w nim czujników. Podstawowe czujniki to między innymi te, które kontrolują pracę wałka rozrządu i wału korbowego. Dzięki nim sterownik silnika otrzymuje wskazówki, jak kierować tempem wtrysku, uwzględniając obroty tłoków. Chcąc uniknąć zwiększonego spalania, należy pilnować sprawności sondy lambda, która określa poziom zanieczyszczenia spalin. Za sprawą tych informacji sterowniki uzyskują niezbędne instrukcje, jak modyfikować mieszankę paliwowo-powietrzną.
Czujniki to nowoczesne urządzenia elektroniczne, które z jednej strony są konstrukcyjnie skomplikowane, z drugiej posiadają zabezpieczenia przed uszkodzeniami. Niemniej mogą one ulegać awariom, zwłaszcza jeśli są wyeksponowane na działanie czynników zagrażających. Przykładowo, pracująca w skrajnie wysokich temperaturach oraz wśród zanieczyszczeń, sonda lambda może w pewnym momencie odmówić posłuszeństwa. Podobnie sterowniki mogą ulegać uszkodzeniom, choćby wskutek przepalenia przewodów. Zwykle w takich przypadkach konieczna jest wymiana danego elementu.
NPS to francuska firma motoryzacyjna. Jest to jeden z czołowych dystrybutorów części zamiennych dla samochodów osobowych i ciężarowych. Części samochodowe NPS to elementy przeznaczone dla pojazdów azjatyckich. Dlatego też dostawcy autoczęści dla NPS to głównie producenci z Azji choć we współpracy biorą udział również podmioty z innych części świata. Wśród głównych producentów części samochodowych, z którymi współpracuje NPS, należy wymienić takie marki, jak: Akebondo, Aisin, EXEDY czy Koyo.
Asortyment autoczęści NPS jest bardzo bogaty. Firma spełnia potrzeby większości rynku. W ofercie znajdują się elementy wszystkich najważniejszych układów. Klienci mają możliwość pełnego zaopatrzenia w części układu hamulcowego, kierowniczego czy też elektryki samochodowej. NPS dystrybuuje również elementy silnika, a także zestawy oraz pojedyncze części sprzęgieł. Ponadto, NPS sprowadza również mniej złożone części samochodowe. Coraz więcej referencji w katalogu dystrybutora stanowią filtry samochodowe. Wśród nich m.in. filtry powietrza i filtry oleju.
Firma NPS powstała w 1993 roku. Ponad ćwierć wieku doświadczenia pozwoliło wypracować wzorzec działania zapewniający sukces na całym świecie. Oddziały i magazyny firmy są dziś zlokalizowane w wielu krajach, głównie europejskich. Niemniej produkty marki NPS są eksportowane do krajów na całym świecie. Części NPS wyróżniają się wysoką jakością przy stosunkowo niskich cenach. Jednocześnie w ofercie firmy znajdziemy zarówno produkty klasy premium, jak i tańsze części samochodowe.