- Odstęp elektrod: 1,1
- Technika połączeń: SAE
- Wymiar gwintu: M14x1,25
- Rozmiar klucza: 16 mm
- Moment dokrecenia [Nm]: 25
- Rodzaj połączenia: Pudełko
- Świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa
- Długość gwintu [mm]: 19,0
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FR2LS |
ACDELCO | R 6605 |
ACDELCO | R5604 |
BORGW BERU | 0 002 330 708 |
BORGW BERU | 14 FR-7 DUX |
BORGW BERU | Z 16 |
BOSCH | 0 242 235 544 |
BOSCH | 0 242 235 667 |
BOSCH | 0 242 235 849 |
BOSCH | 0 242 235 913 |
BOSCH | 11SuperPlus |
BOSCH | FR 7 DCX |
BOSCH | N06 |
CHAMPION | OE 024 |
CHAMPION | OE 039 |
CHAMPION | RC 9 YC4 |
CHAMPION | RC 9 YCC4 |
CHAMPION | RC 9YC4 |
CHAMPION | RC 9YCC4 |
DENSO | K 16 PR-L11 |
DENSO | K 16 PR-U11 |
DENSO | K 16PR-L11 |
DENSO | K 16PR-U11 |
DENSO | K20PRU11 |
DENSO | Q 16 P-U11 |
DENSO | Q 16 PR-U11 |
DENSO | Q 16 R-U11 |
DENSO | Q 16P-U11 |
DENSO | Q 16PR-U11 |
DENSO | Q 16R-U11 |
DENSO | Q20PRU11 |
DENSO | Q20RU11 |
HONDA | 98079-5514E |
HYUNDAI | 18823-11091 |
LADA | 21123707010 |
MAG | 7 LC1R |
MAZDA | BP02-18-110 |
MAZDA | BP0218110 |
MAZDA | BP0318110 |
MAZDA | BP0418110 |
MAZDA | F22018110 |
MITSUBISHI | MS 851 357 |
MITSUBISHI | MS 851 358 |
MITSUBISHI | MS 851 362 |
MITSUBISHI | MS 851 727 |
MITSUBISHI | MS 851 728 |
MITSUBISHI | MS851357 |
MITSUBISHI | MS851358 |
MITSUBISHI | MS851728 |
Motorcraft | AGPR 32 C1 |
Motorcraft | AGPR 32 CD1 |
Motorcraft | AGPR 32C1 |
Motorcraft | AGPR 32CD1 |
Motorcraft | AGPS32C1 |
NGK | 2756 |
NGK | 3132 |
NGK | 5282 |
NGK | 5724 |
NGK | 6465 |
NGK | 7121 |
NGK | BCP 5 ES-11 |
NGK | BCPR 5EY-11 |
NGK | BCPR 5 E-11 |
NGK | BCPR 5 ES-11 |
NGK | BCPR 5E-11 |
NGK | BCPR 5ES-11 |
NGK | BCPR 5EY-11 |
NGK | BCPR6E11 |
NGK | BCPR6ES11 |
NGK | BKR 5 E-11 |
NGK | BKR 5 ES-11 |
NGK | BKR 5 EY-11 |
NGK | BKR 5E-11 |
NGK | BKR 5ES-11 |
NGK | BKR 5EY-11 |
NGK | BKR6E11 |
NGK | BKR6EN11 |
NGK | V-Line Nr. 11 |
NGK | V-Line Nr. 14 |
NGK | VLine11 |
NGK | VLine14 |
NISSA | 22401 01P16 |
NISSA | 22401 50Y05 |
NISSA | 22401 V5015 |
NISSA | 2240101P16 |
NISSA | 2240120J06 |
OPEL | 12 14 009 |
OPEL | 1214009 |
OPEL | 1214148 |
SUBAR | 22401 KA210 |
SUBAR | 22401KA210 |
TOYOT | 90048-51158 |
UNI | GSP 6668 |
UNI | GSP5658 |
VALEO | RF 80 H11 |
VALEO | RF80H11 |
VOLVO | 2717270 |
ACURA
|
CHEVROLET
|
DACIA
|
DAEWOO
|
DAIHATSU
|
FORD
|
FSO
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
ISUZU
|
KIA
|
LADA
|
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
PROTON
|
ROVER
|
SAAB
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
YULON
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Eyquem to francuska marka należąca do międzynarodowego koncernu Federal-Mogul. Początki przedsiębiorstwa sięgają zamierzchłej historii, bo roku 1886. Natomiast w 1899 powstał pierwszy system zapłonowy Eyquem. Do dzisiaj części układu zapłonowego stanowią zdecydowanie najważniejszą linię produktową marki Eyquem. Pozostałe części są tylko dodatkiem do oferty głównej. Zatem istotne części samochodowe Eyquem to: świece zapłonowe, świece żarowe i przewody zapłonowe. Tak wysoka specjalizacja sprawiła, że producentowi udało się doprowadzić te trzy elementy niemal do perfekcji. Dzisiaj auto części Eyquem są cenione na całym świecie, jako produkty klasy premium.
Firma Eyquem moze się pochwalić długą, i pełną sukcesów historią. Zaledwie kilkanaście lat po stworzeniu pierwszego układu zapłonowego Eyquem, przedsiębiorstwo odniosło kolejny spektakularny sukces. Samochód wyposażony w świece żarowe tej marki osiągnął najwyższą ówcześnie prędkość w historii. Producent nieustannie udoskonala swoje produkty. Przynależność do międzynarodowego koncernu dysponującego doskonale wyposażonymi laboratoriami znacząco to ułatwia. Przejęcie marki Eyquem przez Federal-Mogul przyczyniło się również do wzrostu sprzedaży części francuskiego producenta. Wszystko za sprawą możliwości dystrybuowania produktów do najdalszych zakątków świata.