Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 12 12 1 344 520 |
BMW | 12 12 1 422 087 |
BMW | 12 12 1 704 399 |
BMW | 12 12 1 747 061 |
BMW | 12 12 1 748 002 |
BMW | 12 12 4 353 679 |
BMW | 12 12 9 063 428 |
BMW | 12 12 9 064 619 |
BORGW BERU | 0001335107 |
BOSCH | 0 242 235 668 |
CITRO | 5962 2J |
CITRO | 5962 2K |
CITRO | 5962 R3 |
CITRO | 96 265 754 |
DAIHA | 90048-51137-000 |
DAIHA | 90048-51155-000 |
DAIHA | 90048-51160-000 |
DAIHA | 90919-01202-000 |
FIAT | 46463801 |
FIAT | 46472021 |
FIAT | 5894588 |
FIAT | 9626575480 |
NGK | 5461 |
NGK | 6437 |
NGK | BKUR6ET |
OPEL | 12 14 003 |
OPEL | 90 357 729 |
OPEL | 90 442 650 |
PEUGE | 5962 2J |
PEUGE | 5962 2K |
PEUGE | 5962 R3 |
PEUGE | 96 265 754 |
PORSC | 999 170 199 90 |
RENAU | 77 00 109 403 |
RENAU | 77 00 115 827 |
RENAU | 77 00 500 252 |
RENAU | RFC 50LZ2E |
SAAB | 93188564 |
SCANI | 32025874 |
SCANI | 4501029 |
SSANG | 1621593103 |
TOYOT | 90919-01198 |
VAUXH | 90 357 729 |
VAUXH | VSP 003 |
VW | 101 000 033 AA |
VW | 101 000 033 AF |
VW | 101 000 041 AC |
VW | 101 000 051 AA |
VW | 101 000 31 AA |
FIAT
|
LANCIA
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.