- Wymiar gwintu: 14 x 1.25
- Rozmiar klucza: 16
- Głębokosć zabudowy [mm]: 19
- Świeca zapłonowa: 1 elektroda masowa
- Świeca zapłonowa: Z opornikiem
- Odstęp elektrod: 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FR 3 LS 6 |
ACDELCO | R 7601 |
BOSCH | 0 241 229 689 |
BOSCH | 0 241 229 704 |
BOSCH | 0 242 229 530 |
BOSCH | 0 242 229 635 |
BOSCH | 0 242 229 659 |
BOSCH | 0 242 229 660 |
BOSCH | 0 242 229 666 |
BOSCH | 0 242 229 713 |
BOSCH | 0 242 229 724 |
BOSCH | 0 242 229 884 |
BOSCH | 0 242 229 925 |
BOSCH | 0 242 230 500 |
BOSCH | 19 Super Plus |
BOSCH | 44 Super Plus |
BOSCH | 45 Super Plus |
BOSCH | 8 Super Plus |
BOSCH | 9 Super Plus |
BOSCH | F 8 DPER |
BOSCH | F 8 DPP 222U |
BOSCH | F 8 DPP 332 |
BOSCH | F 8 DPP33 |
BOSCH | FGR 8 DE |
BOSCH | FR 7 DC |
BOSCH | FR 8 DC |
BOSCH | FR 8 DCX |
BOSCH | FR 8 DE |
BOSCH | FR 8 DPP 33 |
BOSCH | FR 8 DPP33 |
BOSCH | FR 8 KC0 |
BOSCH | FR 8 KCU |
BOSCH | N 23 |
CHAMPION | OE 124 |
CHAMPION | OE 124/T10 |
CHAMPION | OE 141 |
CHAMPION | OE 141/T10 |
CHAMPION | OE63/T10 |
CHAMPION | RC 10 PYP4 |
CHAMPION | RC 11 PYPB4 |
CHAMPION | RC12YC/101 |
CHAMPION | RC8YC4/012 |
DENSO | K 16R-U11 |
DENSO | K16PR-U11 |
DENSO | PK 16 PR-L 11 |
DENSO | Q 14 R-U 11 |
DENSO | Q 16 PR-U 11 |
DENSO | Q 16 R-U 11 |
EYQUEM | 0 911 007 394 |
EYQUEM | A 195 |
EYQUEM | FN 42 LZDPR 5 |
EYQUEM | RFC 42 LS 5 |
EYQUEM | RFC 56 LZK |
FIAT | 46417010 |
FIAT | 46531918 |
FIAT | 46531935 |
FIAT | 71719244 |
FIAT | 7571541 |
HYUNDAI | 18814-11051 |
MAZDA | BP 01-18-110 |
MERCE | 003 159 66 03 |
MERCE | 003 159 81 03 |
MERCE | 003 159 94 03 |
MERCE | 003 159 96 03 |
MERCE | 004 159 19 03 |
MERCE | 004 159 81 03 |
MERCE | 050 981 67 AA |
MERCE | A 003 159 66 03 |
MERCE | A 003 159 81 03 |
MERCE | A 003 159 94 03 |
MERCE | A 004 159 19 03 |
MERCE | A 004 159 19 03 26 |
NGK | 1273 |
NGK | 1662 |
NGK | 2087 |
NGK | 2382 |
NGK | 2526 |
NGK | 3524 |
NGK | 4120 |
NGK | 4292 |
NGK | 4696 |
NGK | 5553 |
NGK | 5555 |
NGK | 5776 |
NGK | 6953 |
NGK | 7810 |
NGK | 7938 |
NGK | 7994 |
NGK | BCP 5 ES-11 |
NGK | BCPR 5 E-11 |
NGK | BCPR 5 ES-11 |
NGK | BCPR 5 EY-11 |
NGK | BKR 5 E-11 |
NGK | BKR 5 ES |
NGK | BKR 5 ES-11 |
NGK | BKR 5 EYA |
NGK | BKR 5 EYA-11 |
NGK | IFR 5 D 10 |
NGK | IFR 5E-11 |
NGK | PFR 5 R-11 |
NGK | PFR 6 G-11 |
NGK | V-Line 33 |
NGK | V-Line 39 |
NISSA | 22401-01P15 |
OPEL | 12 14 462 |
OPEL | 92 063 303 |
OPEL | 97 125 969 |
OPEL | 97 170 268 |
PSA | 5962 H8 |
TOYOT | 90080-91194 |
TOYOT | 90919-01168 |
UNI | GSP 634 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DAEWOO
|
DAIHATSU
|
FIAT
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
ISUZU
|
JEEP
|
KIA
|
LANCIA
|
LEXUS
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PONTIAC
|
PUCH
|
RENAULT
|
SAAB
|
SKODA
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
SCT Germany to marka firmy SCT – Sudheimer Car Technik. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją samochodowych części zamiennych. Pod marką Mannol, która również należy do SCT, sprzedawane są natomiast płyny eksploatacyjne do pojazdów mechanicznych. Części samochodowe SCT Germany to wysokiej jakości autoczęści z kilkunastu linii produkcyjnych. Przedsiębiorstwo SCT jest wszechstronnym dostawcą części samochodowych.
Wśród części samochodowych SCT Germany znajdują się między innymi elementy silnika, układu kierowniczego czy też układu hamulcowego. Dużą część asortymentu stanowią części układu elektrycznego. Wysoko cenione są przede wszystkim światła samochodowe SCT Germany. Producent części samochodowych SCT oferuje również szeroki wybór amortyzatorów, wahaczy oraz innych elementów układu zawieszenia. Produkty z tej kategorii desygnowane logo marki SCT Germany są wyjątkowo wysoko cenione przez specjalistów, jak i przez kierowców.
Sudheimer Car Technik to firma obecna na rynku od 1993 roku. Ponad 25 lat doświadczenia pozwoliło zebrać wiedzę, dzięki której przedsiębiorstwo produkuje dzisiaj niezwykle jakościowe części samochodowe. Siedziba firmy mieści się w Niemczech, nieopodal Hamburga. Jednak autoczęści SCT Germany dystrybuowane są nie tylko w Niemczech, ale również kilkudziesięciu innych krajach. Produkty marki SCT Germany są obecne na 5 kontynentach, dzięki dobrze rozbudowanej sieci dystrybucyjnej i sprawnym działaniom logistycznym.